2012.01.02 Nytt år nya möjligheter!


Ja så var ett år till gånget. Lämnar 2011 med ett leende, mest för att det var så underbart rakt igenom.

Dock var det ett av de tuffaste åren jag haft när det gäller arbete. Hur många hästar man än har så är det ett heltidsarbete, varken du har en häst eller 10 så vill de ha mat 3-4 gånger om dagen samt rent och friskt vatten i sin/-a hinka/-ar, eventuella in och utsläpp samt mockning.
Så ett tag där jobbade jag 60% skift arbete på Cromtjänst och samtidigt 100% med hästar och sedan åkte jag runt och instruerade och klippte hundar vissa helger. Samt tävling med två hästar på elitnivå.

Jag klagar inte och skryter inte heller, men lite stolt är jag över att jag klarade mig igenom den perioden, för det var tufft det ska gudarna veta.

Den saken som jag fick lära mig den hårda vägen det var att använda ordet nej i samband med kalendern. Att faktiskt kunna säga: - Nej den veckan kan jag inte, nästa lucka är om två veckor. till exempel. Istället för att säga Ja! Och sedan stressa ihjäl mig samt att strunta i att äta.

Nu har jag slutat på Cromtjänst och kör hästarna på heltid. Jobbar så mycket och så hårt jag klarar. Och har otroligt kul på vägen! Så är du islandshästägare och behöver hjälp med träning av din häst eller vill ordna kurser med mig. Tveka inte att höra av dig till mig! [email protected]


Planen för Kristall och Garri är satt och jag är inte känd för att sätta målen för högt så jag är övertygad att vi når dit om vi bara får vara skadefria!
Sedan har vi Jarpskjóna som också skall få visa framfötterna på banorna. Vi får se hur det går där, där är inga mål satta....än ;)


En av de saker jag ser fram emot mest är att gå Brösarpsgårdens Islandshästakademi. Första steget på 8 dagar går av stapeln nu i mars. Ska bli väldigt nyttigt och lärorikt. Med mig tar jag Kristall och eventuellt en extra häst, lite beroende på vad en extra stallplats kostar...

Nej nu får det bli sängen!

Må gott så hörs vi snart igen, jag lovar :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Referenser kan fås från mig!

Anna har gjort underverk med oss!

http://tinaofsweden.blogg.se/2012/january/utveckling.html

2012-01-04 @ 13:19:14
URL: http://tinaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0