Torsdagen den 1 september 2011

 

I tisdags var ju Bonny Burgess hemma hos mig. Det är min inackordering Anna som har kontakt med hennne. Jag skulle ha gått en kurs för Bonny för ca 2 månader men den blev tyvärr inställd. Och eftersom Bonny "ändå" var i Sverige så kollade Anna om hon kunde komma hem till oss. Och JAAA!!!!!! =D

 

Det är första gången som jag ger mig in i just det här ämnet med Horsemanship och den tekniken. Jag fick först visa hur jag brukar arbeta Fákur (som är den häst jag behöver mest hjälp med, han är så spänd ibland för ingenting...) Bonny tyckte inget jag gjorde var direkt fel men att tekniken var annorlunda än vad hon arbetar med. Hon visade mig sin teknik med ett par olika övningar. Vilken skillnad. Helt otroligt verkligen.

 

Passet avslutades med att Fákur följde mig tryggt vid min sida. LYCKA!

 

Idag kommer hon igen och jag ska få repetera min nya lärdom!

 

Må gott!

 

 


Kommentarer
Postat av: Monika

Åh va kul! Hade varit kul att se, säg till om hon kommer fler gånger=)

2011-09-02 @ 11:04:01
URL: http://leonlabrador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0