torsdagen den 30/6 2011

Godkväll! Idag bjöd dagen mig på strålande sol och.....huvudvärk... Så vi pratar om tidigare dagar istället ;-) Jag Lina å Anna hade en fantastisk ridtur i söndags. Lina m sol å saga. Jag m kristall å Anna m Garri! Rundan tog ca 2 timmar m stop vid sjön! Det är det som är livet att ta sina tävlingshästar på lång tur. Släppa alla måsten å bara leka å stärka deras kroppar. Jag skrattade så tjöt när kristall stolt m rest å krökt nacke å höga benlyft dundrade fram på de härliga vägarna i ökad tölt. Det är det här som gör att jag å mina hästar orkar, det är så här vi laddar batterierna å viljan att prestera vid träning å tävling. Stackars de hästar som aldrig får släppa loss å leka, om bara ryttarna kunde inse vad lek blandat m träning ökar hästens förmåga att vilja prestera på tävling/träning! Jag red hela mitt femgångsprogram den kvällen å det gick som en dans! Hans trav är fantastisk, han behöver inte så mycket fart längre för att orka bära sig rätt. Älskar min Kristall! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det finns fler än du som skrattade av lycka! Känslan av att tölta fram vid din & Kristalls sida var underbar. Min gamla Saga är inte en bråkdel så tjusig som dina tävlingshästar, men glöden är det banne mig inget fel på!



Snart gör vi om det!

2011-07-01 @ 16:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0