Söndagen den 12 juni 2011

kl. 23.00

Hej! Kommer ni ihååg mig!? Hästtjejen från de småländska skogarna med HUUUURRR mycket som helst att stå i alla dagar 24-7!?

Jag tror att jag har fått tillbaka viljan till att blogga... Jag ska iaf göra ett försök!

Vad har hänt sedan sist vi hördes för ca 1/2 år sedan...

Tror det ända ny bland djuren är att jag har tagit hand om en storpudel kille som heter Zippo.
Hittade honom på hundstallet.se som tar hand om hundar som har blivit misshandlade/vanvårdade..

I Zippos fall handlade det om vanvård. Han är en mycket sprallig kille som älskar sitt liv som det är nu. Som Lina sa idag på vår ridtur: - Ler han hela tiden!?

Han har en kropp som en greyhound och är mycket snabb och atletisk.
MEN när han sover då SOVER han. Har aldrig sett nått liknande han kan sitta upp och sen bara doppa ner huvudet mot bröstkorgen och somna.
Sedan har han väldigt skumma sovställningar då han vrider kroppen vad man kan tycka ser ut som "ur-led".

Han och jag har blivit mycket goda vänner. Jag kommer förmodligen alltid att ha en storpudel, de är helt fantastiska och passar min livsstil perfekt!!

Nja det får vara en start på fortsättningen ;)


Zippo!



Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, välkommen tillbaka till bloggvärlden! Och tusen tack för ridturen igår. Den var bara såååå underbar och det var härligt att känna att min gamla Saga fortfarande är lika pigg och glad. Kram!

2011-06-13 @ 06:49:52
Postat av: Lina igen

Här är länken till de bomlösa sadlar jag pratade om:



http://www.softsaddles.info/

2011-06-13 @ 07:01:52
Postat av: Anna

Tack själv det var väldigt trevligt! Kollade länken å det var en sådan sadel jag tänkte på när jag hörde namnet!

2011-06-13 @ 09:01:48
Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Åh så kul att du är tillbaka....jag har saknat ditt bloggande. Frågade faktiskt Lina för inte så längesedan, vad du hade tagit vägen...!! Alltid lika kul och följa vad som händer hos dig....



Mvh

Anna H

2011-06-22 @ 20:45:33
URL: http://hagelvik.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0