Torsdagen den 14/7 2011 Regn...

kl. 23.00

 

Nu stundar det en god natts sömn efter en regnig dag.

På förmiddagen idag förberedde jag stallet för kvällen m mockning, spån och vatten. Även ute va det dags att skrubba ur och fylla på med nytt vatten. På vintern byter vi vatten var tredje dag och under sommardagarna är det byte varannan dag och påfyllning varje dag. Nu vet jag iaf varför jag fortfarande har muskler på mina armar, det måste bero på att jag bär ca 150-200 liter vatten i 25 liters dunkar varje dag och slänger upp dem på staketet när jag fyller... Till ca 15 hästar så blir det en del. Slitigt? Ja, men vad ska man med gym till när man kan träna hemma ;)

 

Idag blev det en tur till banan i Vaggeryd för att träna Kristall och Garri inför höstens Gaedingakeppni tävlingar. Blir att åka ungefär en gång/(varannan)vecka nu i nästan 4 månaders tid.
Jäklar vad bra de gick idag. När jag såg filmen från träningen så tänkte jag först att något måste blivit fel för så luftig och högbent travar inte Kristall när jag sitter på. Men vem skulle det annars vara. Å formen och nedtagningarna var perfekta. Och idag vågade jag till och med släppa på kontroll behovet i galopp innan pass. Mer fart in i passen ger ju också mer fart i pass och mindre fyrtakt för vår del! Bra att jag kommit på det nu va !? ;)

Garri gjorde ett klockrent B-flokks program uttagning. Nu ska jag bara få lite mer fart i traven sen är jag mycket nöjd över hans och mina framsteg i träning och tävling. För i år vill säga...

Så länge de båda håller glöden uppe och tycker det är roligt så kör vi på! Men vi varavar såklart all träning med skoj och spring i skogen. Jag mår dåligt själv av att träna och pressa hela tiden och behöver min egen tid med dem ute i skogen och bara skojja!

Nej en ny dag gryr i morgon!
Godnatt


                                                             Kristall frá Búlandi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0