Tisdagen den 19/7 2011 Kristall!

kl. 23.00

 

Dagen började med utsläpp, fodring och mockning till träningshästarna som står på stall på nätterna. Sedan ut i valack flocken för att kolla att natten inte bjudit på några otrevliga överraskningar. Allt såg fint ut om än liiite väl kelsjuka. MYSIGT!

Sedan samma procedur inne hos stona. Där var det ÄNNU mer keligt och BUSIGT! De tre hulliganerna (Thor, Prins och Gutti) är värre än Emil i Lönneberga själv!! Men så underbara de är. Hela flocken är fantastisk och jag har svårt att gå därifrån. Ett av stona fick ett sår igår på knäet. Det är inget allvarligt nu, men flugorna ställer till det så nu är det koksalt lösning och sår spray 2ggr/dag för att se om vi reder ut det!

 

Sedan väckte Jag och Zippo, Dumle Daniel som fick lite extra sovmorgon. Åt en himelsk frukost med scones som jag bakat. Sedan en mysig promenad med hundarna och deras favorit bollar.

Sedan var det bara att ta på sig målarbyxorna och ställa sig och måla boxdörrar!!

Till middag idag blev det pizza, inte helt fel men en hemlagad middag är klart bättre.

ÄNTLIGEN var det dags att hoppa upp på hästryggen. Först tre träningshästar och sedan en lånngtur med Kristall, Ófeigur och Garri. Kristall har blivit fantastiskt lyhörd och fin det senaste. Idag kunde jag galoppera i ett lugnt tempo med fin form utan något i handen. Med två hästar springandes brevid som handhästar. Trots försök från Ófeigur (som springer närmast mig) att trigga igång Kristall till race, så lyssnade Kristall helt på mig.

Lycka!

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Kul!! Du skulle ha någon som tog kort på de :)

hade varit kul att se :))

2011-07-21 @ 14:59:42
URL: http://tinaofsweden.blogg.se/
Postat av: Anna svarar

Tina! Ja det skulle jag ha... ska se om jag kan ordna det till nästa tur! :)

2011-07-22 @ 14:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0