Tisdagen den 12/7 2011 Lycklig

Halloj!! Mitt liv leker och semestern är fantastisk! Jag roar mig med att göra så mycket måsten som möjligt så att jag sista semesterveckan BARA kan njuta. MEN jag njuter faktiskt av att göra alla måsten för det är roligt nu när man har tid för det UTAN att känna stress!!! I morgon ska jag rida på förmiddagen. Betäcka Snót med Kristall. Laga lite lunch/middag. Måla nya stallet invändigt. Rensa ogräs och såklart FOTOGRAFERA!!! JAG ÄLSKAR MIN NYA KAMERA. DET ÄR RIKTIGT ROLIGT OCH LÄRORIKT. Åh ja, ni undrar säkert varför det inte kommer upp några bilder här på bloggen... Men jag får det inte att fungera. Ska försöka få löst problemet.. Det som gör mig så lycklig är alla fina ridturer jag har haft det sista nu. Vi (jag och Lina) rider ca 5-10km ett par gånger varje vecka. Ofta kvällstid. Luften är klar och vindarna varma. Lina med sina två ston mormor Saga och Sól. Å jag med Kristall som ridhäst och Ófeigur och Garri springandes brevid. Vi håller ett högt tempo. Med springer Casper (Aussie 9år) Zippo (Storpudel 2,5år) Dumle (Papillon 1,5år) Man kan ju då lätt tro att antingen håller vi inte ett så högt tempo eller så är Dumle en jäkel på att springa... Å, JA det är det sistnämnda. Han springer altid bakom men lustigt nog så varje gång man vänder sig om vilken gångart vi än rider så ligger han alltid i haserna. Är det en av de hundrasen som ska kallas för knähund? Hmpf rena förnedringen mot Dumle! Nu längtar vi tills Cärla slutar löpa så hon också kan följa med!! Må gott så hörs vi imon!

Kommentarer
Postat av: Lina

Dumle måste ha en magisk tass som får honom att flyga när vi inte ser. Hur jag än vänder och vrider på det så kan en så liten hund OMÖJLIGT hålla det höga tempot kilometer efter kilometer.



Underbart att Tinna & Gutti får vara hos dig i sommar. Stort, varmt tack!

2011-07-14 @ 06:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0