Onsdagen den 13/7 2011 Nuuuuu....! =D

kl. 23.10


Nu äntligen fick jag det att fungera...
Så idag blir det uppdatering med lite bilder från min nya kamera!
(klicka på bilderna för att se dem i ett större format)


Prins växer så det knakar, nu 8v gammal.
Han är u. Snót och e. Kristall. Det är Snóts första föl och Kristalls första föl i Sverige!
Namnet Prins var självklart då Snót är min lilla Prinsessa!
Prins är en riktigt liten buse och ingen går säker när han och Thór är i närheten.





Thór är u. Skuggadís och e. Greifi. Han har allt tycker jag personligen. Färgen, lynnet och gångarterna. Jag älskar föl som har en stark skritt och trav från dag 1. Där blev det fullträff!!




Ósk är helsyster med Thór och i år 2år gammal. Hon är den där systern som alla småbröder drömmer om, eller aa i detta fallet, alla mödrar! Hon ställer villigt upp och leker med dem och uppfostrar dem så Skuggadís och Snót kan ägna sig åt att äta, ströva omkring och vila. Ósk är toppen och jäg längtar till dagen då jag kan få hoppa upp på hennes rygg! Hon hade samma rörelsemönster som Thór när hon var så liten. Och hon blir bara bättre ju äldre hon blir. Lynnet är fantastiskt även här. Spännande!




Nu snart är mitt nya utestall färdigt. Det tar tid men bra blir det. 4 stora boxar med fönster i varje box. Spolspilta/hovslagar rum. Fina uppbindnings möjligheter och en massa andra smarta lösningar.
Nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0