2011.12.08 En sån dag med...

Denna starten på dagen hade jag gärna kunnat vara utan... Alla kvinnor ni förstår mig med alla säkerhet och alla män... ja grattis till att ni slipper!


Nej men det är bara att ta tag i dagen ändå. Ridit två hästar innan frukost och nu ska jag ut och fixa tre till. Sedan räcker det för idag för jag ska åka till Sävsjö och hålla lektion för 3 ekipage. KUL!
Å efter det blir det en tur till Hinni för att hämta två ston och ha en pratstund med Beta :)

Igår var hovslagaren här och vinterskodde Otur och Jarpskjóna. Andra gången i deras liv som de har skor på sig och igår var den där dagen som de fattade vad som var pågång när Fredrik kom, så det lurade en liten djävul i deras ögon... suck. Så nu blir det till att banka på skorna för det är det värsta jag vet när hästar inte står still när hovslagaren är här och ska göra sitt jobb. Och då finns det bara en lösning: Träna! Å att åka till kliniken och söva hästen ser inte jag som någon lösning, snarare en undanflykt på själva problemet.

Medan han skodde så verkade jag och fick nya tips och det bästa han sa va helt klart:
".....just det här kan jag inte lära dig, det måste du bara se...!" hehe känns bra, ÖVA ÖVA ÖVA!


Nej nu kallar stallet.

Ha en go dag!
//Anna



- Du å jag Casper,
- Du å jag Dumle!




Thór med sin mamma Skuggadís i full fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0