2011.12.06 Härliga vinter

Så var det vitt på backen igen, äntligen, inte en dag för tidigt!


Klockan är 14 och jag har fått lite Skýr och smörgås i magen. Ridit färdigt för idag och nu väntar Ófeigur på att få sina vinterskor.


Kristall och Garri njuter av vilan och det gör även jag. Jag har min plan med båda hästarna inför 2012 klar och det ska bli minst sagt super roligt. Fast roligast av allt är vägen dit. Man vet att man lever när man ridit hela dagen i kallt spöregn och händerna slutat fungera för man är så nerkyld. Det är hårt slit, men får jag bara umgås med hästar och hundar så njuter jag.
Ett ridhus hade inte varit fel, men så tröstar jag mig med att på tävling så spelar inte vädret någon som helst roll för mig och mina hästar eftersom vi tränar alltid ute och är vana vid de flesta väderförhållandena, vilket ju faktiskt också är en träningssak!


Huset är super rent, Daniel, jag och pappa storstädade i helgen lör-sön. Vi han med hallarna, köket, sovrum och tvättstuga...så ungefär hälften står och väntar. Vi torkade väggar, tak, golv, lister, skåp (i och utan på), bakom varenda liten pryl och ja...rubbet!! SKÖNT!

Nej nu kallar stallet igen och sedan blir det middag med Daniel och en tur till soptippen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Anna

Kommentarer
Postat av: Tina Storck-Jonsson

Du glömde berätta om planen ;)

2011-12-07 @ 12:33:12
URL: http://tinaofsweden.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha nja glömde och glömde... Kommer tids nog =P

2011-12-08 @ 09:14:27
URL: http://annajonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0