Torsdagen den 25/8 2011

 

Just nu är det massor att pyssla med och jag har långa dagar men jag klagar inte.

 

I Lördags-söndags så var jag i skåne och tävlade på Margaretehof, Everöd. Det var 2:a kval tävlingen till Gaedingakeppni SM.

 

Både Kristall och Garri gjorde fantastiska prestationer.

GARRI T1: Fina poängen 5,93 och belönades med en delad 3:e placering och A-final. 6,0 är kvalgränsen till A-klass och det är sedan i A-klass som man kan kvala till SPORT SM. Men jag gjorde en sen nedtagning och det var den som kostade mig de 0.07 poäng som saknas till 6,0. Det är iaf de högsta uttagningspoäng vi gjort så jag är super nöjd.

GARRI B-FLOKK(kort tölt. ökad tölt, trav m ökning, galopp m ökning, skritt): Han gjorde en fantastisk uttagning och höjde sina tidigare kvalpoäng från 7,99 till 8,236(!) Jag kommer inte ihåg mycket från den uttagningen för jag tänkte inte JAG BARA RED! Underbara Garri!!
Han placerade sig på en 4:e plats och vi fick rida A-final. Jag valde att bara starta i denna finalen på söndagen då jag tyckte att det skulle räcka gott och väl för honom. Finaler är jobbiga, särskilt T1 och B-flokk.

ökad tölt i finalen!



Duktiga duktiga DUKTIGA Garri!



KRISTALL STILPASS: Det var hans andra start den dagen och jag fick inget riktigt driv. Han var snabb och gjorde fina läggningar och ok nedtagningar men det såg nog allmänt lojt ut... Men vi gjorde pers: poängen 4,90 och tiden: 10,8 sek.


KRISTALL A-FLOKK: Fantastiska underbara Kristall. Äntligen kunde vi visa vad vi verkligen går för. Han gjorde en kanon uttagning. Kritsik är jag alltid så det fanns naturligtvis saker som jag kunde skött bättre men i det stora hela så är jag SUPER NÖJD! Vi kvalade med fina poängen:
8,25 - 8,14 - 8,09 - 8,07 - 8,0 = 8,11
Vi fick en fin 7:e placering och A-final plats. I A-finalen kommer Kristalls allra bästa styrka väl till pass, han är otroligt uthållig och blir bara bättre och luftigare i rörelserna ju mer han få gå och ju mer jag ber honom. Detta resulterade i fantastiska poängen 8,291 och en slutlig 3:e plats! Jag har aldrig varit mer stolt över honom än denna gången. Kristall ger sig aldrig!

Trav (ärovarv!)



Trav i finalen



Pass i finalen





Duktiga duktiga DUKTIGA Kristall. Jag är stolt och han är nöjd <3



Tölt ärovarv!



Till helgen hägrar målning av stallet och kurs i huskvarna. Ska bli kul att träffa mina elever igen.

 

Nu är mina ögonlock tunga efter en lång och intensiv dag. Godnatt!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0