Torsdagen den 18/8 2011 Mycket som snurrar....

...i mitt huvud just nu.

Det är allt från tapeter till arbetstider till gaedinga program.

Väga för- och nackdelar. Tänka tänka, bolla bolla... Aja någongång faller väl allt på plats får vi hoppas.

 

Ósk har i en vecka gått med hälta fram och tillbaka. Jag hittade en hålvägg och lät hovslagaren kolla henne i tisdags. Mycket riktigt. Han öppnade upp 3 av 4 hovar.. Stackars liten. Nu är det öppet och jag behandlar med jodapax och ett SUPER medel som heter Cyclo vet! Men jag hade också en tid på kliniken i vaggeryd idag som jag valde att åka på för att säkerhetsställa diagnosen på henne. Veterinären höll med och sa samma som hovslagaren. Nu är det absolut inte så att jag inte litar på min hovslagare, för det gör jag till 100% han är guld värd. MEN Ósk är 2 år och jag vill inte bygga på problem på henne bara för att jag snålar på en koll på kliniken. Känns mycket bra nu!

 

Ja Ósk är ju bara 2 år, hon har aldrig lämnat sin mamma och går nu i en flock med 3 föl och 4 vuxna ston inkl. mamma Skuggadís. De är en familj och ropar efter varandra om någon går in för koll. Men Ósk hon skötte sig exemplariskt. Hon gick i både skritt och trav jämte sidan under hältundersökningen och stod stilla när de stack för att kolla djupen på hålväggarna. Hon fick beröm av veterinären och sköterskan. JAG ÄR SÅ STOLT.

 

Kristall följde med idag som moraliskt stöd i transporten. Jag passade sedan på att träna på banan när jag ändå var där. I helgen ska jag tävla med Garri och Kristall i Margaretehof. Det är SM-kval i gaedingakeppni. Garri är redan klar och Kristall ska göra sin första start. ROLIGT!

 

Nu drar det i ögonen och dags att somna, dagen börjar tidigt för mig imorgon med mycket att stå i, som vanligt.

 

Godnatt!


Ósk är fölens favorit i hagen. Här leker hon och Prins! 

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Så skönt att det löser sig med Òsk. Visshet kan ibland vara värt att betala för! Vill se fler bilder på sockersöta fölungar.Lycka till i helgen!

2011-08-19 @ 20:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0