Tisdagen den 9/8 2011 Första dagen...

...på jobbet!

 

Å det känns faktiskt helt okej. Jag önskar jag slapp men samtidigt är det en del av min vardag 48 veckor om året så...det känns rätt tryggt och bra ändå!

 

Jag och Daniel har blivit två kattungar rikare och de är det busigaste jag träffat:



Edward och Bella, när man tycker bäst om dem: VILANDES!



Meningen är att de ska bli stallkatter men jag tror det får bli en combo mellan inne och stallkatt. Daniel vet inte om det än dock....ssscchhhh!


Träningen med hästarna går suveränt och nu är det 5 träningshästar och 4 som jag rider privat. Dock är det max 7 hästar om dagen så jag har ett fint schema. Sedan har jag två dagar i veckan som jag inte tränar träningshästar för att hinna med allt annat som har med djuren att göra, samt att få lite såkallad fritid. Men den fritiden fylls ju ändå allt som oftast av något som har med hästar att göra.. Så jag antar att mitt liv är.... HÄSTAR!


Jag har dömt min första tävling. Det var en sm-kval tävling, jag är ju nationell gaedingakeppni domare. Detta var en mycket rolig upplevelse om än lite krångligt ibland då det är en hyffsat ny tävlingsform i Sverige och alla ryttare hade inte hundra koll vilket är förståeligt! Men vi löste det fint tycker jag och riktigt mycke fina hästar och duktiga ryttare denna dag. LÄNGTAR till Gaedinga SM, men då ska jag rida, Garri i alla fall som är kvalad. Hoppas att Kristall kvalar om 1,5 vecka i skåne.

Kul att dömma som sagt men det blir svårt att hinna det eftersom jag vill tävla också och det är minst sagt stressigt att både rida och dömma olika klasser samma dag. Det gick denna gång men inget jag önskar att behöva göra om..

 

Nej slut malet för min del...

Lite bilder!


Prins är pappa Kristall upp i dagen.

 

Daniel har blivit farbror till lille Emil!





Svårt för fotografier på mig själv men denna är jag nöjd med!







Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka härliga bilder! :)

och jäklar vad fin Prins är! kul att få ett halvsyskon nästa sommar ;)

2011-08-10 @ 13:58:50
URL: http://tinaofsweden.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken kanonbild på dig!

2011-08-10 @ 21:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0