Lördagen den 5/6 - 2010

kl. 12.45


Idag får Greifi och Kristall träffa sina tjejer =)

Daniel, pappa och kompis står i vedhögen och jag är kokerska!

Kram


kl. 23.22

Inne efter en lång men händelserik dag.

Höll lektion för Tina och Randalín. Kul att se henne igen och Tina rider henne så bra. Vi jobbade en del på en massa! Men i slutet var de otroligt fina tillsammans och jag tror stenhårt på dem, båda!

Sedan fick ju hingstarna träffa sina tjejer.
Men grabbarna är INTE nöjda...
De är nog lite arga på mig för att jag gav dem så svårflirtade flickor... ha ha ha!
En gång kom Kristall fram till staketet och tittade på mig som om han sa:
" -HJÄLP! Vad gör jag för fel!?!?"
Stackars mina grabbar.

Men de får fjäska vidare så släpper de väl till någon gång de små tjur märrarna.


Sedan red jag Fákur..
Han är bra, men jag visste inte att han va så bra.. Idag bara av slump redjag galopp på 8 volt. Det blev liksom lite fel planerat.. Och vad gör hästen... Jo först i höger varv höger galopp och sen blev det dumt och så var jag tvungen att rida vänster. Var på väg att sakta ner men så bjöd han och PANG hästen byter. Med BÅDA ben paren. Snacka om att jag var chockad.
Så nyfiken som jag är var jag ju tvungen att pröva igen.. Pang han byter. Sedan prövade jag från andra hållet. Det kunde han inte då blev det bara byte fram.

Men nu vet jag ju att han vill och kan så nu ska vi smyg öva detta lite ibland och kanske snart blir det inte bara slump.
Kul när man ör öppen mot sina hästar och de bjuder in en till att få lära sig nya saker. De kan ju göra allting i det vilda. Bara att passageraren ska vara med och inte störa.
Det är svårt...

Nu ska jag sova grillningen ligger tungt i magen med ett par glas vin!







Kommentarer
Postat av: Tina

Stort tack för hjälpen idag!

Känner alltid så stor skillnad när du är med & hjälper mig :)

kram Tina

2010-06-05 @ 15:00:16
URL: http://tinaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0