Onsdagen den 30/9-09 Härlig dag hos Höreryds Islandshästar

kl. 16.15

Hösten är här och jag njuter i fulla drag!

Har nu bestämt mig för att försöka få med mig kameran ut oftare och iaf få in bilder på datorn en gång i veckan. Märker att intresset för bilder är stort!!

I helgen gick allt bra. Kursen var fantastisk och vilka instruktörer vi hade. Och så hjälpsamma och kunniga.

Om jag blir domare eller inte återstår att se då man får reda på det om ca 2 veckor med ett brev på posten, nervöst!!

Tävlinge gick bra, halkade in i A-finalen på ett banan skal. Kristall travade kanske 3 steg i uttagningen. Resten av trav tiden såg han inte mycket ut för världen och valde grisepass(!)
Trav är hans bästa gångart.. men något har hänt och den är som bortblåst. Vi tränar nu på framåtbjudning för Hinni tror det är där det kan sitta.

Men innan finalen iaf så kom Diddi fram och hjälpte mig. Helt sjukt allt funkade och han travade i finalen. Inte i form eller så utan jag stod i sadeln med nästan lösa tyglar och försökte vara som en fjäder och inte där, för att störa han så lite som möjligt. Det funkade. Tölten var kalas och passen säker men lite tempo fattig.
Slutade på fjärde plats och som vanligt presterar Kristall hela tiden och kämpar. Vilken häst jag har =)

Förmiddagen idag spenderade jag hos Lotta, Höreryds Islandshästar.
Enorm gård med massor av fina hästar. Vilken drömvärld hon lever i!
Red många roliga hästar och den ena häftigare än den andra.
Fick även se mig om ifrån Mars rygg vilket jag är enormt hedrad över. Han var en välriden och högbent hingst med utstrålning och härlig karaktär.
Provade även gummi mannen! Haha helt sinnes sjukt vilka rörelser. Jag fick använda magen en del både på mars och honom för att sitta normalt.

Nu är jag hemma igen och har tagit igen mig lite. Nu väntar det 4 små lurv tussar på mig ute i stallet. Idag är det ridbanan och grunder som gäller.
Kul med variation!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0