090909!!

kl. 18.40

Äntligen har jag hittat den...

Jag kom just på att jag har hittat låten som gör att en tår rullar för min kind av kärlek för min älskade Daniel...

Feels like home - Chantal Kreviazuk

För att göra att tillägg på en AS GO låt. rytmen... När den kommer på radion då dansar jag. Även på jobbet.. haha: Lily Allen - Not fair!! You tuba på dem!!

Idag är ett roligt datum.. men inte lika roligt som det som var i lördags =)

Ett år äldre är jag nu, och jag hade bland de bästa födelsedagar på länge.
Farmor kom och tillsammans med mamma, pappa, Daniel och 5 hundar så avnjöt vi smörgås tårta samt rulltårta med dajm kräm, godis och bullar!!

Paket...

Jag fick ett bara skydds chaps till då jag ska sko hästarna. Ett fint halsband med matchande armband av daniel.
Farmor fick jag sponsor pengar till sadel samt skedar och tårtspade som hon köper till mig varje födelsedag och jul. Inte tårtspaden då men besticken =)

Av mamma och pappa fick jag ett tungt paket... Hmmm kunde inte lista ut...
Väl öppnat så ser jag mynt. Massor med mynt.

Pappa flinar lite finurligt - Ja du ville ju ha "många" pengar!!!

Så nu har jag sponsring till sadeln jag ska köpa till Kristall!

Vad har hänt sedan sist..

Jag tävlade med Snót i söndags på sävebanan.
Jag ställde upp i tölt och femgång. Men förväntade mig inget i tölten för jag vet att det är inte det hon är bra på, rider det mest för rutin och träning för jag vill göra henne till en bra töltare.

Men vad gör hästen? Hon går som en klocka. Jag började tro att jag satt på fel häst.
Hon knep två 6:or och gick ut på fina 5.50 =) =) =)

I femgången gick hon fint i de fyra första momenten men till passen var hon helt seg och jag fick henne inte till att ta i och då är de kört och hon blev fyrtaktig. Poängen blev därefter så jag är inte missnöjd för blir man trött så blir man. Hon kämpade väl, men det fanns liksom inte ork. Min lilla sessa.

Vi gick till a-final i tölten och slutade på en 3:e plats som jag är mer än nöjd med då hon var helt slut och trött under final ridningen.
Det är det som skiljer Kristall och Snót åt. Tar det emot så kämpar Kristall ännu hårdare medan Snót ger upp. Så hädan efter blir det bara en klass/tävling på Snót eller så rider jag tölten som lätt uppvärmning utan krav.

Nästa är gaedingakeppni med Kristall den 26/9 och på torsdagen och fredagen innan så är jag på domar utbildning i nörrköping för att bli gaedinga domare. Sedan kommer pappa och mamma med Kristall på lördag morgon.
På tävlingen ska vi som går utbildningen examineras. Längtar!! Ska bli otroligt kul. Kryddan är att om jag klarar det så är jag en av de första gaedinga domarna i Sverige!
Nästa krydda. Hinnis pappa och Sigurbjörn Bárðarson som är kurs ledare!!!!

Nej nu ska jag kolla på idol och sedan ska jag sova för att orka två tidiga mornar till. Jobbar förmiddag på cromtjänst. Då ringer klockan vid 04.30... Långa dagar men jag är så lycklig. Pusselbitarna faller samman!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Lina

GRATTIS ANNA!!!!

2009-09-09 @ 21:03:27
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Elin Persson

Grattis Anna!

födelsedag+tävlingsresultat

2009-09-10 @ 10:28:41
Postat av: Maris

Grattis i efterskott! Blidur hälsar oxå! :)

2009-11-06 @ 21:28:34
URL: http://marisochblidur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0