Fredagen den 30/10-09

Febern gav sig men nu känns det som att den sakta börjar sätta sig igen.. Suck.

I helgen ska jag på uppvisning med Greifi och Ófeigur. Bratteborgs ridskola har höstlovs kul med ridskole eleverna och jag blev tillfrågad att delta.

Det blir lite uppsutten uppvisning, lite "kul med islandshästen", fråge lek och ev. pröva på om tid möjlighet och "kunskap" finns. 

Har haft sån otur när folk ska rida mina hästar så jag passar mig noga för att kasta mig in i något. Har inte lovat någon pröva på utan det får avgöra hur pass lugn stämmning det är och ifall kunskapen finns.
Knatte ridning och "ponny"ridning är ett avslutat kort kapitel.

Så Greifi måste badas idag. Han har så otroligt ful päls. Och han kliar sig fortfarande. Jag mår så sjukt dåligt av att jag ens lånade ut honom. Visste ju innerst innerst inne att de inte skulle klara att hålla han i hull eller med symptomfri eksem. Fy jag lider när jag tar in honom och han kastar sig mot väggarna, i slutet av OKTOBER med minus grader... SUCK!!!

Men jag jobbar hårt för att få honom fin igen och välmående. Ett bad kan göra sitt. Varma täcken efteråt bara =) Brrrr...(!)

Nej nu ska jag vila en stund till har ju jobbat eftermiddag denna vecka. Känt mig risig mer eller mindre hela tiden. Fick ställa in kurs i måndags. Det bara funkade inte. När inte kroppen vill så försöker hjärnan övertyga att JOOOO det klarar du.. Men på senare tid har förståndet börjat tala och då inser jag att man kan faktiskt stanna upp och ta det lugnt! Skän känsla? Inte ett dugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0