Fredagen den 6/11-09

kl. 19.45

Igår var det bilder...nu tar vi lite text!

Hänt en del sedan sist. jag jobbar ju skift tider nu och tröttheten tar ut sin rätt. Eftermiddags skiften så vaknar jag kl. 8 och rider, fixar med djuren och allmänt. etc. kl. 16 börjar mitt skift. 22.30 går jag av. 00.30 +/- några minuter somnar jag... månd-torsd. Förmiddagarna ringer klockan 4.30. åker och jobbar. går av 14.00. Hem, äta, rida fixa med allt runt omkring etc. slocknar mellan 21 och 22... Sedan om igen.
På fredagen efter 5 dagar i detta tempo är jag helt slut så när datorn stängs av somnar jag!

I lördags var jag inbjuden till Bratteborgs ridskola för att berätta om islandshästen. Eleverna hade november lov och det var tema vecka på ridskolan. Jag stod för lördagen och tog med mig Greifi och Ófeigur. Monika och Annika slöt upp med Glossa och Tvisti.
Blev en lyckad dag och jag kände att jag ställde det lite till rätta iaf om vad folk tror de vet om islandshästen. Sedan fick alla pröva att rida. Alla var enormt duktiga. Ófeigur och Greifi är inga lätta hästar, men med lite instruktioner och spring hjälp så fick alla pröva att tölta. Glädje och trötta hästar!

Jag fick pröva att rida stor häst. Det är, när jag tänker tillbaka, minst 6 år sedan jag satt på en stor häst senast och det var skillnad. Fick använda mycket mer över skänkel och flåsade friskt! Är ju van vid att komma runt hästen hur lätt som helst men fick här se mig slagen. Men en fantastiskt fin och välriden häst och jag var stolt som en tupp när jag satt av. Det var definitivt inte sista gången. Tror det kan vara ett bra komplement att rida lite dressyr på "tre-gångare" ibland för att träna på ett annat sätt. Jag hade träningsverk dagen efter...
Fantastiskt kul.
Tråkiga är ju bara att när man sedan berättar det för andra som rider stor häst på hög nivå så tycker de att man är amatör och "du rider ju bara mulle hästras" frasen dyler upp i huvudet..
Men jag VET hur duktig jag är och hur mycket jag tränar och kämpar. Det har jag aldrig "vetat" innan utan har bara gått undan när jag fått beröm. Men nu, nu vet jag men jag är ödmjuk och skryter inte. Folk får tycka men jag vet!

Greifi fick ett bad innan vi åkte på de äventyret och det gjorde susen för eksemen. Sedan jodapax behandling som jag alltid änvänder utblandat med olja och ljummet vatten. Gör susen och han är nu symptomfri.

Vad mer...

Kändes som det fanns massor men nu är det tomt...

Jo, vindskyddet som pappa bygger har fått tak och pyssel återstår. Näst nästa vecka blir det väggar. Och förhoppningsvis till månads skiftet, invigning!!

Fákur har formats till en mycket trevlig häst och jag börjar se fina framsteg i hans gångarter. Hoppas jag hittar en duktig satsande ryttare till honom nästa år.

Nej nu ska jag kika runt lite och sen...sooovvvaaaaa!!!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: sara

hej! Kul att kika in här! Visste inte att du bloggade innan. Tänkte fråga dig om du vet någon som behöver hjälp med ridning i närheten av jönköping då och då? Känner att jag verkligen behöver få rida igen! Kan inte betala något för det och jag har väldigt mycket att göra i skolan, men om fu kanske vet någon som vill ha hjälp bara någon gng i veckan?



Kram Sara

2009-11-06 @ 22:20:12
URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0