Tisdagen den 21/7-09 Kurs!!

kl. 20.30

Dagen började klockan 4.45 idag med fodring, mockning och ryktning(Kristall och Snót).
Sedan utsläpp och frukost för mig. Lastning av Kristall och Snót sedan rullade bilen till Hinni. Mötte Monika och Gnuffe på e4.an och vi slog följe.

Jag började rida Snót och det gick jätte bra. Fick lära mig att få henne tänka framåt med energi. Riktigt svårt. Till och med Hinni sa: "Det är svåra grejor du sysslar med nu Anna och du klarar dig fint, hon är flott"

LEENDET VÄXTE FRÅN ÖRA TILL ÖRA!!!!!

Sedan red Monika Gnuffe och jag kunde iakta och lyssna för att veta om jag gett henne rätt instruktioner innan och vad jag ska gnälla på henne nästa gång!!!

När det var Kristalls tur så begav vi oss till rundkorallen. Av med träns och på med repgrimma och rep i min hand.
Han har börjat tappa balansen i galoppen och osäker i nedtagningarna så det var det de handlade om idag.
Inget tjafsande i hans mun bara driva och vänta driva och vänta och till slut gjorde vi övergångar:
galopp-trav, trav-skritt, skritt-halt, halt-skritt, skritt-trav, galopp-skritt. osv osv. Sedan halter och backning fast då hade jag aviserat och fått ha repet bara som en ring runt halsen och höll dem som vanliga tyglar.
Vilken känsla jag fick och jag kände VERKLIGEN att han jobbade MED mig.

Motivationen är på topp och Snót, Kristall och jag börjar nu vandringen mot 2010 mål:

......vad...??? det får ni se!!! =P

Classic.....

Han har inte ätit ordentligt och fått behålla maten på dryga 5 veckor nu... Vi har varit hos veterinären och han är grundligt undersökt med prover och är kärnfrisk.
Han har aptit, Men efter han ätit så spyr han.....
1 av 10 så får han behålla maten... Mager som en skrika. Men pigg och busig...

Vad ska jag göra?

Jag ger honom kokt ris, kokt färs, kokt grishjärta, kokt lever, kokt ox hjärta... detta tillsammans med milt foder för magen som är lättsmält, det dyraste och bästa på marknaden.... nyligen avmaskad...inget.
Börjar bli smått orolig. Hur länge kan det hålla på så här. Det får bli veterinär igen och se om de kan gå in i magen på honom och undersöka. Nått är allvarligt fel.
Tänderna är det inget fel på säger vet, men han tuggar väldigt försiktigt så jag har bärjat blöta fodret rikligt.... Men a han spyr ju iaf...

SUCK!


Leverpastej smörgåsar är det enda som funkar riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0