Fredagen den 17/7

kl. 08.30

Mycket har hänt sedan sist...

Jag mår bättre än någonsin och allt flytter framåt i en bra takt. Visst är det mycket man vill hinna med så här under semester tiderna men jag försöker att inte stressa. Jag vet hur jag mår då.

Jag, Monika Ellie och Åsa var uppe och tittade på SM förra söndagen. nästan 4 timmar i bil enkel resa, men med gott sällskap och mycket att prata om så kände iaf jag knappt av resan. Vi var ju också 4 st som delade på de 8 res timmarna.
SM var fantastiskt bra om man ser till startfältet med många högt meriterade tävlingshästar och ryttare. Den som imponerade mest i mina ögon var Hinni och hans Hrafn. Red en ok uttagning in i B-final, vinner den och rider A final. Slutade 5:a och med en del riktigt fina poäng. Där förstod jag inte domarna riktigt. En gav honom 8.5 för moment lösa tyglar medan de andra låg på 6-6.5... de såg väl något som inte jag såg... men ibland tycker jag domarna borde belöna när det är något som är bra. Vad krävs egentligen för en 10:a? Ibland tror jag att den är ouppnålig... Men jag kanske måste läsa en domarbok för att förstå vad de går efter!
Sedan var min favorit Hrannar och Vignir!! Vinnare av 5 gången i år....igen =) Han är verkligen min typ av häst, liten kompakt och otrolig utstrålning. Lyckades naturligtvis inte få en bra bild av ekipaget...

I måndags hade Kristall svullet öga vilket fick betyda vila... Å eftersom jag och Daniel åkte till norge och inte var hemma förän onsdag kl halv 4 på natten så blev det ingen ridning förän igår. Krutpaket kan man kalla Kristall för då... Men ögat var bra och han var glad. Det blir nog bara "busriidning" idag igen om jag känner honom rätt. Brukar ta två dagar innan han återhämtar lugnet... haha min buse!!!
Snót hon är alltid bra, älskade häst. Hon är verkligen en klippa. Hade hon inte haft nerverna utanpå så hade hon utan tvekan varit en häst för alla.
Köpte nya boots, skydds boots, karledsring och ridbyxor på sm, man får ju passa på när det är mässpriser!!!
Prövade bootsen på Snót, vilken skillnad. Helt klart mina nya tävlingsboots. Rider ju inte ofta i tunga boots utan bara inför tävlingar när man vill ha det där lilla extra. Men nästan alltid med skyddsboots i och med passläggningarna för att skydda henne och Kristall med förståss.

Igår hämtade jag hem Greifi från hans "nya" matte Emelie och hennes familj. De skulle åka på semester i två veckor i Sverige så då kände vi båda att det är bättre han kommer hem till mig än att de fixar häst vakt. Så sen åker han tillbaka igen och då med Viking. Kommer bli helt perfekt för både mig, hästarna och Emelie.
Igår hade jag med Ófeigur så vi red en sväng. Hon har underbara  ridvägar. I mängder och allt sirklar runt de många sjöar som finns i området. Fick uppleva all natur man kan uppöeva kändes det som.
Och Greifi mådde prima och såg sådär lycklig ut igen!!

Idag skulle jag egentligen åkt och tränat för Tóti, han som rider Kraftur frá Bringu. Det var bestämt sedan 3 veckor tillbaka. Men han fick viss hemlängtan och åkte till Sverige en sväng innan han kommer tillbaka till Sverige igen för att träna Kraftur inför VM. Det tycker jag var väldigt dåligt. Men tyvärr är det ju så i denna branschen och jag har varit med om det många gånger förr och det förvånar mig inte. Jag fick erbjudande om någon extra tid men då rider jag mycket hellre för min riktiga tränare Hinni för de pengarna, och jag tror det är bättre också för han vet hur jag rider och vad mina svagheter sitter och han känner mina hästar. Så på Tisdag bär det av till honom. Monika ska också med, med Gnuffe, de ska bli jätte kul. Älskar resorna med de fyrbenta och goda vänner!!!

Nu ska jag strax ut och rida dagens hästar för att sedan ägna dagen åt mer husliga ting!

Ha det gott!

kl. 14,30

Ibland undrar man vad man gör med dagarna...Från det att jag skrev sist har jag:
mockat
ridit en häst 1 timma ca...
släppt hästar på bete
fikat
matat hundarna
badat två hundar
ätit middag
satt mig vid datorn och fixat med lite saker som är måsten...

På 6 timmar känns inte det som speciellt mycket även fast jag varit igång i ett!

Nu ska jag iaf ner och hjälpa pappa med fönstrena som han slipar och målar.
Sedan mot kvällningen 6 halv sju blir det långtur med Kristall och Snót!

Hörs!

Kommentarer
Postat av: monika

Ja jag längtar till tisdag! John, han skulle nog följa med också och titta=) Och pappa fotograf med=D Så nu får vi rida stiligt och visa upp hästarna så vi får lite fina kort=)hihi!

2009-07-17 @ 09:15:29
Postat av: Elin Persson

Roligt att du uppdaterar!

2009-07-17 @ 14:33:58
Postat av: Anna Svarar

Yes nu är det dax för uppdatering. Ny energi spirar i Anna till att sköta datorn bättre!!

Åh vad roligt Monika =) Daniel ska med nu också till 100%. Kommer bli kanon kul. Di jag Snót och grabbligan!!! haha

2009-07-19 @ 21:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0