Söndagen den 19/7-09 Bjarg "hemma-hos" hos Lina och mig!!!

20.50

Oj vilke dag!

Igår först... Då var jag ute och red Fákur och Ófeigur en sväng. Fákur börjar bli en fin häst. Nerver men otroligt lojal och frågvis!!!
Ófeigur måste jag få att börja tölta mjukt, men det är svårt och jag tror det har med patellan att göra, trotts att han är opererad med gott resultat i båda knälederna så tror jag det sitter kvar, samt hans smärtor  ryggen som han fick av att spänna sig för att undvika smärtan i knäna...
Så planen är varvat som handhäst och sedan ut och trava med ryttare på lös tygel samt ett par meter i taget i samlad form. Sedan mycket galopp med många fattningar och korta tölt pass så att han känner sig lugn och bekväm i tölten. Vi får se om det hjälper!! Han måste få mer muskler och bli starkare.

En som blivit stark är Kristall. Jösses vilken herre han har blivit. Han ser typ ut som värsta 100 meters atlheten =)
Han blir bara bättre och bättre och jag älskar honom mer och mer för varje dag. Vi har fått en koppling och jag gillar hur framtiden ser ut.
Sen är han liten men så kraft full. Man bara flyger fram!!

Snót har börjat gå i fint samlat tempo tölt med fina ögningaar och börjat bli snabbare så jag har bestämt att starta henne i fyrgång nu till helgen på tävlingen i mönsterås. Tar fram passen igen till först visningen nästa år!

Och idag...
Hem till mig och Lina kom det Bjargare och icke-Bjargare med islandshästar och vi red sammanlagt 11 hästar på en tre timmars tur på härliga mjuka grusvägar och fasta sandvägar.
Tyvärr skedde en mindre olycka så det var 11 hästar hela rundan men bara 9 ryttare.
Det gick bra men ryttare chockad men som väl är okej. Las dock in på sjukhus för opservation då hon slog i huvudet.
Det gav oss alla en tankeställare... Ridning ÄR en farlig sport. Allt kan hända.

De hade varnat regn... Men INTE EN DROPPE under hela ridturen. Det var alldeles för varmt tyckte vi som klätt oss för kallt regn,,,, Men bättre varm än blöt!

Tog bilder men får inte kamera sladden att fungera suck... Jag som var så laddad att få ut lite bilder. Var till å med i flocken idag och tog bilder...

Två som var ledsna idag var Casper och Classic... De fick snopet stanna hemma idag när vi red iväg. När jag sedan kom hem var det sura miner. Men jag uppmuntrade dem med kurra gömma i skogen och sändande på blöt äng! Nu är de trötta och ligger alla på sina favorit platser.
Nu undrar ni nog varför Sam inte var besviken!?
Jo det är så här att han HATAR regn och blött gräs så han stannade HEMSKT gärna inne idag!.
Hmmm.... undrar om hunden kissat idag!?!?!?! =S
Bäst jag går och kollar, sen blir det sängen, 3 timmar i sadeln med skratt, prat och illamående från olyckan gör att man blir trött....mycket trött. Jag är helt slut för att tala klarspråk.

Godnatt!!!

Kommentarer
Postat av: Lina, Tinna & Sól

2009-07-19 @ 22:47:30
Postat av: Lina igen...

Tack Anna för en underbar dag! Och tack alla ni som var med och som läser detta! Det här måste vi göra om!

2009-07-19 @ 22:48:40
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0