Torsdagen den 15/1-09 Långa dagar!

kl. 18.30

Precis inkommen från stallet och kvällsrutinerna. Hundarna är lagom sura på mig. Har inte ägnat mig åt deras "kvalitetstid" på tre dagar nu. Och att försöka förklara för dem att på lördag är jag ledig och vi ska ha roligt är inte det allra lättaste. Blev bara två snabba promenader med lite kurragömma. Det håller Casper lugn iaf, fast jag vet att han vill ha mycket mer.

Men första arbetsveckan har varit tuff och jag har inte hittat mina rutiner än, brukar ta nästan en vecka.

Igår sov jag 4,5 timma efter jobbet (alldeles för lite). Lekte med hundarna och åkte sedan in till stan för att köpa "Guldskor" till Kristall och snow pads till honom och Snót. Och då passade jag på att träna på jsk också.

Lustigt, när jag vaknade efter 4,5 timma ville jag inget hellre än att sova mer... När jag sedan tränat var jag såååå pigg. Det är VÄLDIGT upp piggande att utöva en sport på det sättet och det är troligtvis där jag hittar all min energi till allt annat jag sysslar med. Många fråga: Hur hinner du med? Svaret är ofta.. jag vet inte. Men jag har insett att det är för att JAG VILL göra och syssla med de grejor som jag gör nu och då får man hitta tid helt enkelt. Tufft är det men jag har nog som sagt styrkelyftet att tacka, för det ger energi, MASSSOR!!

Idag kom ju då hovslagaren.
Kristall fick sina "guldskor" med 6 brodd i varje hov + snowpads. Snót fick snowpads och vanliga 8 mm med två brodd i varje. Vågar inte riskera med någon av dessa två att vädret stoppar mig från att rida. Ska de visas så måste de tränas regelbundet. Snót fick bara två brodd i varje hov för jag vet att hon har väldigt bra grepp och en säker fot sedan jag red henne på island. Vi red på is med bara två brodd och det klarade hon fint. Men visst skulle hon greppa bättre med brodd i tån med, men jag litar på henne.
De andra hästarna verkades bara. Men medan Fredtik skodde Snót så verkade jag Greifi. Dags att lära sig nu! Han förklarar jätte bra men det gäller att hitta tekniken och känslan nu. Ska köpa en verkningstång imån och fila min kniv och sedan ska jag öva på Ófeigur. Pappa är duktig också, han verkade ju innan, kanske för 7 år sedan. Så han pekar och jag gör! Teamwork!!!!

Efter det så prövade jag min nya träningshäst lite... Hade lite ledarskaps övningar och så... Funkade fint och det ska bli spännande att ta mig an honom på lördag!

Imån är det träning igen och sedan så väntar en helg med djuren. Ska bli så roligt att sätta igång dem igen. Eller aa Kristall och Snót. SKuggadís är ju dräktig och föl vid sidan så henne motionerar vi regelbundet två gånger i veckan, Ófeigur har inte haft vila så han ska stå i 8 veckor och bara hjälpa mig med unghästarna och vara drag häst (binder fast unghästarna i honom så de lär sig följa, för att sedan ha dem direkt i handen), Greifi ska vila ytterligare 8 veckor och rids bara tillsammans med Skuggadís två gånger i veckan.

Nu är det dags att vila lite inför nattens arbete!

Ha det Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0