Söndagen den 11/1-09

kl. 18.30

Ha ha ha varannan dag klarade jag ju länge...

Men det är inte av lat het. Det kallas Tidsbrist.

Träna tre dagar i veckan, träna hästar, sköta om alla djuren hemma, laga middag (vissa dagar) städa, pyssla, pappersarbete, starta företag, kurser, träningar...... Ja det tar tid.

Igår spenderade jag och Daniel största tiden på Risenlunds relax avdelning. Skönt. Gav varandra axelmassage i det varma vattnet, bastade i massor och bara njöt och åt goda hemma gjorda baguetter! Mmmm! Men sedan var vi trötta. Verkligen helt slut. Köpte lite mat på Maxi och åkte sedan hem och lagade mat istället för att stanna på Max som vi tidigare bestämt. Det blev marinerat kött med potatis och gräddsås! Pricken över i:et var mammas kanel äppel kaka med vaniljsås. Påsen med godis och chips ska jag kanske inte nämn....=S

Idag har också varit en kanon dag, dock inte lika mycket slapp-tid. Vaknade strax efter 8 och fodrade. Åt en frukost med gröt och mackor. Sedan kom Lotta med en träningshäst. Spännande! Efter det skulle jag egentligen åkt till Lina men insåg att då kommer jag ha NOLL tid att hjälpa pappa i skogen som han bett mig om så Lina och jag kastade om dagen lite...

Jag, Daniel, Pappa, Casper, Sam och Classig var alla i skogen idag och fällde träd, bar kvistar och stockar. Alla hjälptes vi åt och OJ vad fort det går när man är så många. Casper är en riktig liten arbetsmyra och ska helst bära allt, ÄVEN de riktigt stora stockarna skulle han dra. Men han fick tillslut se sig besegrad.

Mamma red under tiden Ófeigur på fältet jämte. Ófeigur har verkligen börjat lysa och går från klarhet till klarhet. Han är ingen markbunden häst som vi trott... Han har rörelser. Stundtals lyfter han 90 grader. Och tempot och flytet i gångarterna börjar komma. Så kul att se. Mamma är så duktig med honom och det värmer i mitt hjärta. Sedan var mamma snäll och gjorde middag lagom tills vi slutade vid halv tre tiden.

Åkte upp till Lina och vi red en runda på Sól och Tinna. Och jag är så glad. Lycklig över att Lina är nöjd med mitt arbete med Sól. Sól har en intensitet i blicken.... Undrar vad hon riktar den mot? Jag tror jag vet!

Hemma väntade ett stall nyspånat, sopat och färdigt för natten, snälla mamma! Pappa hade tagit in hundarna och det var bara för mig att dra av Ófeigur skorna som jag skulle göra idag, fylla hö och vatten, fodra och sedan gå in. Smidigt!

Nu ska jag och Daniel göra god kvällsfika och sedan titta på batman filmen "The Dark Knight".

Ha det gott!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Elin Persson

Kul att du är igång med bloggandet igen!

2009-01-11 @ 20:33:04
Postat av: Lina

Ett stort, stort, stort fång rosor till dig Anna!



Att rida Sól idag var underbart! Det dröjer länge innan jag kan rida henne lika samlat som du gör, förmodligen kommer jag aldrig kunna utnyttja kapaciteten i min häst, men idag fick jag för allra första gången den där underbara känslan av att Sól verkligen är MIN och att hon och jag kommer bli de allra bästa vänner. Jag kommer uppleva oändligt antal timmar på hennes rygg, busa, ha kul, rida lååååångt och släpa med henne på all sköns roligheter.



Så härligt att sitta barbacka på en unghäst och samtidigt känna ett så fullständigt lugn och tillit till sin häst, detta trots att vi passerade många "farligheter" som skrämmer äldre erfarna hästar. Hon är verkligen Sagas barnbarn!



I Sól kommer jag få en underbar ridhäst, full av vilja och gångarter. Till salu? Neeeeeeeeej!!!!!



Tack Anna!



Du har verkligen format Sól till den ridhäst jag drömt om. Anade inte att en unghäst kan bli så lyhörd för sits och skänkel.



Här om dagen red du henne över åkrarna i bara repgrimma... DET VILL JAG OCKSÅ GÖRA!!!!



2009-01-11 @ 22:01:06
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0