Tisdagen den 10/2-09 Härlig snö dag!!!

 kl. 20.20

Idag är jag färdig tidigare med allt än igår. Skönt.

Började dagen med rejäl sov morgon, huvudvärk och allmänt risig. Sömnen löste det problemet men morgon ritten fick utebli.

Slopar det här med att lägga upp min blogg med tider. Såg så himla tråkigt ut... Och mitt liv är inte tråkigt!!!!

Tog Kristall som första häst först klockan halv 12. Vi red på is vägarna till flygrakan och hade sedan galopp och trav träning i den halv meter djupa plog snön. Jobbigt värre men oj vad det är nyttigt. Red bara en kort stund och gick sedan en bra bit med honom för att sedan vända hem i bra skritt tempo. Han var så fin och duktig idag! Vi gjorde mycket ökningar och nedtagningar i alla gångarter och han lyssnade fint. Det blir nog samma träning imån. Man får ju passa på medan snön ligger!

Sedan var det lagom att fodra när jag kom hem och sedan ta ett mellanmål för mig, vattna, tvätta och städa. Sedan lagade jag middag, vi åt och pratade lite.

Sedan kom mamma hem och undertiden hon åt gick jag och pappa ut och motionerade Otur. Jag red Ófeigur, hade mamma Skuggadís som handhäst och bunden i henne var Snót. (hade alltså hela den flocken med mig som går tillsammans i hagen) Och oj vad roligt de hade. ALLA brallade loss minst en gång. Otur ja... Han brallade och busade mest hela tiden. Han börjar bli stor och kraftfull nu.

När vi kom tillbaka så ställde jag alla hästar på sin plats gav dem morötter och klappade om dem väl lycklig över att jag har dem!

Mamma och jag pysslade om Snót och min träningshäst för att sedan bege oss ut på en härlig 1 timmars tur i blandad terräng. Roligt vi hade det och hästarna var pigga!

Fodrade med kraft och sedan gick jag in och tog hand om den sista tvätten. Satte mig framför datorn och fixade med Bjarg och nu är jag här...

Ska gå ut och kvällsfodra så snart jag skrivit klart.. vilket är... nu!

Här kommer några bilder jag tagit i veckan!

Kram Anna


"Brorsan" Ófeigur och Otur!


Iiiiiiinnnnnbrrroooommmmssniiiingggg!!!!!


Snót under viloträdet!


Snót töltar i snön!


Blöt Kristall, redo för dagens träning!


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att läsa om dina dagar!

2009-02-11 @ 08:02:01
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0