Måndagen den 23/2-09

kl. 22.30

Vaknade idag klockan 11... Luften har gått ur mig. Motivivering och glädje på NOLL.
Jag älskar att gå till stallet, att rida och vara med djuren.
Men att inte dra in pengar... det dödar mig snabbt.
Klockan ringer.. jag stänger av, vänder på mig och bryr mig inte.
Classic suckar. Casper han ser dyster ut. Sam.. han sover gärna.
När jag väl går upp är de överlyckliga. Jag aktiverar dem och inser hur dum jag är som inte gick upp.
Är glad igen..
Somnar för natten.. klockan ringer,,, jag stänger av.. bryr mig inte. samma visa om och om igen.
Sover inte för att jag är trött... sover för att slippa tänka och bekymra mig...
Det blir fredag, träffar daniel och vi umgås över helgen. Helt plötligt är energin tillbaka och jag stiger glatt upp klockan 7 och fejar, somnar gott klockan 22 och är trött. Sover gott med hans hand i min...
Det blir söndag kväll... deppningen börjar. Daniel tröstar...
Det blir måndag, energin bortblåst.

Att inte ha ett jobb att gå till, att inte tjäna pengar.. den oron som växer i mig under den tiden är hemsk. Och det får mig att deppa... deppa och deppa. Hittar ingen rytm. Ingen motivation...
Pengar är trotts allt något man behöver..
Särskilt när man tänker på framtiden. Nu hänger allt på mig... för anna har inget jobb då kan man inte göra det eller det...

Nej tyvärr vi har inget, nej tyvärr listan är full... nej tyvärr inget här,,, kommer dröja innan det finns... CV nej ingen idé att lämna in... nehe,,, påklistrade leendet ramlar av och tårarna nära...

Ni som har jobb!? Vet ni hur lyckliga ni är?

Kvällen var iaf jätte trevlig och jag fick bekanta mig med sadelmakare/tapetserare Anita Adermalm. Lärde mig massor med nytt inom häst livet. Läder mest.. men även en hel del annat nyttigt som hon delade med sig utav.
Längtar till nästa gång Bjarg bokar in henne.

Nu ska jag sova... Men sover inte gott för jag är inte trött. Har inte gjort tillräckligt mycke som jag är van vid.
Rida 3-5 hästar gå med hundar och aktivera dem i huvudet... det är inte nog för mig...

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Anna, försök att hålla modet uppe och hitta energi och glädje över det du gör. Men jag förstår dej och är så tacksam över att jag själv fick jobb så snart igen. Fortsätt kämpa, du kommer att få jobb igen!



Sadelmakare Anita var verkligen inspirerande! Vi måste försöka boka in henne snart igen.



Kram på dej!

2009-02-24 @ 18:43:39
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, det hade nog inte varit helt snällt mot Classic att ha med Cärla på mötet! Gissar att "Gubben" kunde blivit liiiiite kärlekskrank!

2009-02-25 @ 19:16:19
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0