Lördagen den 7/2-09

kl. 19.30

Nu sitter jag hemma hos Daniel. Har precis duschat och vi ska sätta på en film, skräckis: "Al the boys love Mary Lane" Jag som valt film denna gången och det brukar jämt sluta illa för de är ALLTID dåliga... Hoppas jag har bättre tur denna gång.
När Daniel väljer film så säger jag jämt; nej den är säkert dålig. Och när vi tittat på den säger Daniel; Vad var det jag sa!

Under tiden jag inte skrivit på ett tag har jag hunnit med en del...

Träning för Hinni måndagen den 2/2

Gick JÄTTE bra!!!! Hade med mig både Snót och Kristall. Började med Kristall och det löstes en hel del frågetecken och poletten trillade ner för både mig och Kristall. Nu gäller det att hitta det här igen och igen och igen och...igen. Tills det stannar och vi kan ta upp det när vi vill. Hans trav var sagolik fler långa sträckor och tölten poppade det upp klartecken gång på gång. Han till och med längde på skritten och det efter bara ett par minuter in i uppvärmningen =) GLAD Anna och stolt pappa. Och.. motiverad Hinni!!
Haha han skulle pröva Kristall och vi skämtar jämt om att han måste korta mina läder två hål. Hehe så även denna gång.
Sedan Snót. Han tittade först på henne bara stående utan ryttare... Nja sa han... Hon har ju exteriören emot sig.. Njä du ska nog inte visa henne. Då måste hon ha bra gångarter. Över medel.
(Tanken snurrade i huvudet på mig.. jag vet att hon inte har proportionerna med sig men JAG VET att hon dansar fram...)

Jag satt upp red iväg i skritt. Snót var spänd och reagerade på lite grejor runt omkring. Men jag brydde mig inte. Värmde upp och började med tölt. Sneglade på Hinni... Han såg lite fundersam ut.. Åh NEJ han gillar henne inte.. Gjorde ett par öknngar, kortade tempot halv halt och trav, travade henne lös sedan skritt och upp i tölt med steglängdsökningar. SNÓT min ÄLSKADE SNÓT, hon gör mig aldrig besviken...Stannade..
Hinni gillade henne:
Wow hon ändras mycket när hon rids. Fick ,massor med beröm och fina ord. Han kunde inte förstå att hon fått så låga poäng på visningen på island.
Vi gjorde upp en plan för båda hästarna och jag ska tillbaka igen om en dryg vecka.

Sedan har jag tävlat på Göteborg Cup i styrkelyft.
Det blev:
Knäböj: 170kg
Bänkpress:82,5kg
Marklyft: 152,5kg PERSONLIGT REKORD

I alla lyft man gör (tre i varje gren) så sitter det tre domare och dömmer. De har en dosa i handen där de kan trycka rött: underkänt, vitt godkänt. Det måste alltid vara två av varje färg för det ska bli det resultatet. Jag hade BARA vita lampor genom hela tävlingen och fick beröm för mina fina lyft, kämparglöd och härliga glädje!!

Jag sysslar med två sporter som jag älskar; HÄSTAR (hundarna hör naturligtvis hit) och STYRKELYFT
Var får jag all ork och energi ifrån? Jo ifrån att just sysslar med det jag älskar!

Det får avsluta dagens inlägg!

Ha det gott alla!
Kram Anna

Har ju haft krångel med en axel men ändå fungerade det jätte bra trotts att jag inte kört bänk på nästan två veckor.
Nu är det laddning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0