Fredagen den 13/2-09 Kul dag!!

kl. 21.40

Idag var det visst fredagen den 13.e men inget ont har hänt mig. Tvärtom.. det har varit en JÄTTE bra och rolig dag.

Vaknade dock krasslig och avbokade genast min ridtur med Kristall och höll mig till lugn promenad med hundarna och uppstädning av plast och nät från höbalarna. Gos och mys med hästarna i vinter solen. Som vanligt utan kamera... suck. Måste få det till en vana att ta med den ut!

Sedan bar det av till jkpg och dagens tung pass i ben och bänk. Benen gick lite segt på 165kg men sedan höjde jag till 172,5 som var målet för dagen och jag STÄNKTE DET!!! Gött vilken stämmning det var i lokalen. Så roligt att träna ihop med Carina med. Hon är från Skillingaryd också men börjat åka till jsk på fredagar som vi. Får sån kick av att träna med henne..
Bänken gick okej.. Har ju lite ont i axeln men körde slut tryck med tröja på 85kg. Stabilt! Känns så bra nu och bara 6 veckor kvar till J-SM!!

Sedan klockan 17 så kom Ellie och Monika för att delta på Tjej Nybörjar Tävlingen! ÅHHHH vad roligt det var.
De fick testa sin styrka rejält och SOM VANLIGT så är man starkare än man tror.

Ellie gjorde:
Knäböj: 50kg (så lätt, fattar inte att hon inte tog 60 som vi höjde till.....?)
Bänkpress: 35kg
Marklyft: 90kg

Monika gjorde:
Bänkpress: 40kg
Marklyft 130kg ( Förlåt om jag svär.. MEN FAN VA STARK HON VA I MARKEN)

Monika körde ingen knäböj för hon vet att hon har dåliga knän och då är det bara dumt att börja så här idag när man ska göra så mycket som möjligt.

Är sååå imponerad av dem och hoppas det gav mersmak!!

Lite bilder... hehe

Ellie kör knäböj!


Monika kör bänkpress!



Ellie kör bänkpress!



Monika stark i mark!



Elli kör mark! Vilja av stål!!!



4 glada nybörjare, STARKA nybörjare!
fr. v. Sara, Ellie, Monika och Camilla!!
Grattis tjejer till kanon prestation!
Stolt över er Ellie och Monika, modigt gjort!!!




Allt för idag, jag är trött i kropp och huvud. Se om jag är pigg imån eller inte..

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Heja Monika och Ellie!

2009-02-13 @ 22:15:41
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Postat av: Monika

Hehehe det va ju ganska okej bilder du lagt ut iaf..Inte på några fula ta-i-miner=P



Men det va kul och KUL också att få se er träna! Sjukt starka människor! Men som sagt har jag inte så farligt ont i musklerna idag..Fast lite stel i ryggen men inte så farligt, trodde ju jag inte skulle komma ur sängen idag men än så länge inga problem=)



Nehe nu ska jag ut och rida i snön!

Kramar

2009-02-14 @ 10:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0