Torsdagen den 27/8-09

kl. 19.00

Så mycket att göra men så lite ork...

I tisdags var jag och jobbade extra på Rasta i klevshult. Lite roligt jobb faktiskt. Men jag hade sån huvudvärk, kul 2:a dagen man är på ett arbete... så de va bara till att härda ut.
Sen på kvällen åkte jag och tittade när Emelie red Greifi för Jóhann Fridgeirsson. Spännande. Han hade samma filosofi som Hinni i stort sett och man blir lycklig när kunskap sprids på ett så ödmjukt och bra sätt!

Väl hemma sen så stöp jag i säng... Ont i hela kroppen och huvudet var på explosions varning. Somnade hårt och vaknade vid 8 för stall skötsel men sen marsch i säng, ställde in två lektioner och somnade.
Sov väl i stort sett hela dagen.

Idag är jag bättre men förkylningen biter sig fast. Var och höll två riktigt roliga lektioner som gick jätte bra. Sedan var det hem och rida. Kristall och Snót var vad jag mäktade med och sedan blev de bingen igen.

Öppnade mailen nu och såg att jag inte kommer kunna vara med den 6/9 med Kristall och tävla i gbg... Fan FAN FAN. Han blev ju halt av sömtryck eftersom hovslagaren var tvungen att slå så nära han kunde nu när Kristalls hov spruckit så mycke,,, Så han fick ju sömtryck och blev halt och stel i bogarna. Så jag anmälde bara Snót för jag trodde aldrig han skulle bli bra tills dess. Men nu blev han det och jag var snabb och anmälde och betalade in. Får mail tillbaka. Fullt tyvärr.
SUCK. När ska de blåsa åt mitt håll igen?
Fast Greifi är pigg, Snót är bättre än någonsin, Classic äter och lägger på sig, Har fått extra jobb och hästeriet snurrar bra.. Så jag ska väl inte klaga... men ÅHHH jag älskar att tävla Kristall och på sävebanan som det var 5år sedan jag red på sist. SUCK SUCK SUCK!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0