Lördagen den 22/8-09

kl. 13.30

Åh vilka härliga hundar jag har!

Äntligen har pudlarna lugnat ner sig med sina dominans lekar mot lilla Atli (det blev det namnet till slut...).
Nu är de en härlig flok om 4 hundar. Det är Casper och Atli som håller ihop mest och de leker hej vilt. Och det bästa är att Casper förstår att det är en liten valp och att han måste vara lite försiktigare än när han leker med t.ex. Sam.

Atli försöker ständigt härma Casper i allt han gör, det blir med blandat resultat!! Idag skulle vi flytta på staketet och göra betes hagarna större för hästarna har betat rent på det de fick för 2 veckor sedan. Då måste vi ju bära alla plast stolpar till nya positioner. Då är Casper snabb och ska hjälpa till att bära. Atli ska minsann inte vara sämre. Han kommer inte så långt utan det slutar med att han ställer sig å skäller och morrar på den dumma Dumma pinnen som bara INTE vill göra som han säger.
Han ger många glada skratt!

Igår var jag hos veterinären med Classic. Han fortsätter att spy.

Den här veterinären var bra hon gjorde allt som hon borde och la upp en riktigt utredning. Men hon fattade verkligen inte det här med  att Classic äter inte foder kulor och gör han det så spyr han. Det han äter är kokt grishjärta och blandfärs tillsammans med ris.
Hon tjatade om deras bra veterinär foder som alla hundar tål.
NEJ sa jag till slut han kommer spy VI HAR REDAN PRÖVAT.
Inte då.
vi skulle sluta med grishjärta och istället ge royal canin  i färs på burk...
SUCK.
Jag sa då:
- Ja men  då ger jag det OCH grishjärta.

Fortfarande har hon inte fattat att han spyr INTE av grishjärta... SUCK SUCK SUCK,

Det slutade med att jag gav upp och nu äter han royal canin på burk tillsammans med kokt lamm hjärta för tillfället samt bröd och sky. Han får även lite druvsocker på maten på morgonen. Samt en lugnande medicin som skyddar som en hinna runt buken.

Han är röntgad och nästa steg är Gastro...nått... slang i magen och så tar de prover på vänaderna.

Nu ska jag ut i stallet igen och låta mina trötta bus hundar sova middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0