Påskafton - 09

kl. 14.10

Idag steg jag upp kl. 7 drog upp rullgardinen och redan klarblå himmel och solen som började titta upp bakom träden. Skulle deta bli en underbar dag?

Ja det blev det. Är nu hemma från en underbar ridtur på  dryga 3 timmar tillsammans med Lina & Saga, Amanda & Tinna, Mamma & Snót, också jag med Kristall.
Mamma och jag skrittade upp till Lina och sedan bar det av på grusvägar, backar, skogsvägar, stigar och vatten, med avslut uppe på åsen med fika och SOL!!

Kristall var en sån underbar häst som bara han kan vara. Stolt ledde han de tre stona runt på turen, men han !råkade" alltid hamna märkligt nära Saga. Han dras väl till äldre kvinnor(!) haha!
Han var en fröjd att rida och jag kunde slappna av och njuta av hans härliga gång. Det sprudlade av energi i honom och jag bjöd honom hela tiden på att få känna sig fri!
Snót var också laddad, stackars mamma... Jag har ju precis börjat ladda henne med fibergi elit och nu är hon uppe i en vecka av invänjningen och det börjar...hrm synas... hihi!
Två höjdpunkter hade jag med Kristall idag...
Vattnet! Vi gick allesammans ut i vattnet, både Kristall och Snót gick lättsamt och glatt ut i vattnet. Sparkade och doppade mulen. Men jag kände att Kristall tyckte det var extra kul att röra sig i vattnet, fråmåt. Så vi red iväg från de andra, vände tillbaka och JIIIIHHHOOOOO GALOPP!!! Jag skrattade och jag tror han gjorde det också, det kröp i ryggen på honom!!!
Mamma gjorde likadant med Snót som också hade jätte roligt. Fångade det på bild (längre ned...)

Sedan uppe på åsen. Där växkte det mycket sly och Lina släppte sina ston lösa en bit bort. Och Snót gick lös där vi satt, med Kristall fick finna sig i att va kvar i grimma och beta vid min sida (beta macka!!) Men när vi fikat klart och pratade om att rida iväg, då backar Kristall in i lite sly som är ganska högt och med mycket uppstickande grenar. Han lyckas fastna med ena bakbenet och svansen i detta... Vad gör han? Jo han lyfter på bakbenet och tittar sig om som att han sa:
- Ursäkta men jag sitter fast, skulle någon kunna hälpa mig?
Lina springer fram och pratar lugnt med honom.
Han rör inte en fena. Står helt lugnt och avslappnat.
Smaskar med munnen och som att säga Tack Lina, när han blev fri igen.
Vilket psyke och vilken stolt matte!!!

Nu står de både ute i solen ny svampade och smaskar hö. Mamma har gått och börjar med middagen, pappa spikar planker och jag... jag sitter här och njuter av dagens intryck. Ska strax gå ut och fixa med tvätt och gosa med vovvarna!

Här följer bilder!!

Amanda & Tinna, Mamma & Snót, Lina & Saga



Vi har hamnat i vattnet och alla hästar älskade det.. Tinna på sitt egna vis =P



GLADA!!!





Otroligt vacker bild, synd att den blev lite mörk.




Charmig bild tycker jag. Tror inte det är meningen att Saga skulle sticka fram huvudet men det blev en rolig bild tack vare att hon gjorde det!



Vilka är det som döljer sig bakom allt vatten? Snót och mamma!



Jihoooo! Jag har en underbar och rolig häst!



Kristall och jag kommer varandra närmre och närmre för var ridpass vi har. Nu satsar vi bara på glädje, slut med all press, ingen av oss mår bra av det.



Svettig vacker hingst!



Tack för idag och ha en fortsatt trevlig påskhelg!



Lina och Saga bakom kameran :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för en helt underbar ridtur! Jag har lånat några bilder från din blogg. Kristall imponerade när han satt fast. Han satt verkligen FAST! En stressad häst hade lätt kunnat börja dra och fått panik. Det kunde slutat illa för många. En sån mentalitet! Kram!

2009-04-11 @ 17:38:52
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilka härliga bilder Anna!Där skulle man varit med..../Tina

2009-04-11 @ 17:57:04
URL: http://www.tillyhills.se
Postat av: Elin Persson

Vilka härliga bilder!

Jag kanske får skicka Rodi på miljöträning hos er, han vill inte gå ner i sjön.

2009-04-11 @ 18:41:23
Postat av: Elin Persson

Rodi vid sjön

[IMG]http://i307.photobucket.com/albums/nn281/missileana/Rodisj244.jpg[/IMG]

2009-04-24 @ 19:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0