Söndagen den 5/4

kl. 07.30

Fredags var en lugn dag men jag hann inte träna... Hmm då var den kanske inte så lugn med tanke på att det är det jag och pappa brukar göra när vi åker till stan varje fredag. Men istället åkte vi till farmor som vi brukar och denna gången bjöd hon oss på våfflor, det var precis lika gott som det brukar vara.
Sedan hade vi en del ärenden att springa och sen var klockan 17.30 och det var dags att bege sig hemåt för att fodra djuren. Och släppa ut vakterna (hundarna(!)

Daniel var hemma hos sig denna natt och fortsatte sin packning. För på lördagen flyttade han till mig.
På lördags morgonen till tifig förmiddag så hade jag en del att packa och flytta undan, rensa ut gammalt skräp och möblera om.

Sedan åkte jag på Bjarg styrelsemöte och stressade ihop en mat handling. Stressade hem för flyttlasset med daniel mamma och styv pappa hade kommit. Jag sa snabbt hej och sedan lagade jag mat. Det blev ugns potatis med biff stroganoff med champinjoner lök och vitlök. Det var jättte gott förutom att det var massor av brosk i köttet.... Köpte ju nötkött och de var som grytbitar.. Har slutat äta gris.. Sedan händelsen då grisar flera gånger om på samma ställe vaknat upp i det kokande vattnet så klarar jag det bara inte mer. Veterinär har sagt åt dem att de tar för många grisar på en gång i "gaskammaren" så de får inte i sig tillräckligt för att hållas "döda" genom hela avlivnings processen.
Människan är och förblir en trög varelse. Det man inte vet har man inte ont av och sedan finns det människor som intalar sig att det bara är så... Hmmm Jag reder inte ut det längre iaf.
Skulle försöka få tag i någon gris bonde som slaktar själv och man kunde köpa av honom...tips??
Jag gillar kött men jag gillar inte sättet det föds upp och slaktas på...
Mitt nyårslöfte.. kan ta det nu, man ska inte säga det men det är ju redan avslöjat nästan....
Slutar jag med styrkelyft på elitnivå pga mitt knä då ska jag sluta med allt griskött och kyckling. De blir bara nöt. För de anser jag leva och dö bättre...
Anledningen är att jag när jag tränar mycket behöver all protein från kyckling och det är svårt att ersätta med andra produkter.


Aja nog om det...

Mitt stora två rum blev jätte fint.
Där jag hade dator rum innan blev det sängkammare,
En stor säng 1,8x2m samt en 37tums tv på väggen... Snygg byrå och de bärbara datorernas bord samt en fotölj och det är faktiskt inte trångt.

I det andra rummet har vi en vägg med garderober som innan och sedan mitt skrivbord och de fasta datorerna + alla mina hästpapper och mappar. Min hörnhylla med lyftar och häst priser. Hundpriserna fick inte plats längre så de flyttade ner i ett prisskåp i trimrummet.

Nu idag ska vi packa in kläder och jag ska rensa ut gamla papper och tidningar i lådor. Får bli en sväng till pappersinsamlingen innan jobbet imån.

Å ikväll rider jag, Lina och hennes medryttare på längre tur. Fullspäckad och rolig dag!

Ha en trivsam dag!

ps. Har bokat pass lektion för mig, Snót och Kristall för Magnús Skúlason den 21/3. Ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ser fram emot eftermiddagen. Amanda kan tyvärr inte komma så det blir bara vi två. Glöm inte glasspengar! Och du, fel datum...igen! 21 mars är redan ett minne blott. Du menar väl april? Hihihi...

2009-04-05 @ 11:28:36
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Anna granne

Ja klart jag menar april... suck snart skriver jag väl fel årtal...haha

2009-04-05 @ 21:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0