Torsdagen den 2/4-09

kl. 21.00

Längesedan nu så vi tar en snabbgenomgång dag för dag.....=)

Lördagen: Laddade jag för tävling med Snot dagen efter. Red resten av gänget hemma och Snot fick välförtjänt vila sig! Monika kom kl. 17 och hjälpte mig att puttsa sadel och träns och tvätta sessan. Sedan åkte vi till en kompis, Mickan, i värnamo. Hon lagade lax burgare åt oss, GUD VA GOTT!!!!
Kvällen blev sen och vi somnade inte förän kl halv 2 på natten. Eller Monika somnade, jag kunde inte sova och det var inte pga nerver utan vad var det Monika??? hihi

Söndagen: Klockan ringde 07.00 och jag var TRÖTT, riktigt TRÖTT. Hade ju ställt om klockan till sommartid och missat en timmas sömn.
Fodrade. åt och lastade. En smidig resa till Helsingborg och jag fick sömn i kroppen.
Väl framme checkade jag in, gick lite med Snot och kollade sedan lite på tävlingarna. Fantastisk fin arena. Med stor arena och väldigt bra annordnat för publik, ryttare och häst.
Det var ju islandshästens dag och det var fullt av dem. Fantastiskt!
Snot och jag startade i mellan klass för vuxna och tog oss till de 10 bästa men sedan var det stopp. Jag gjorde en hel del missar som gör att jag inte är nöjd med mig själv, tävlingsmänniskan kryper fram, men jag är OTROLIGT nöjd med min fantastiska Snot som kämpade hela vägen.
Sedan red vi showpassen och det tog jag bara som träning. Första gången jag "tävlade" i pass och första gången som Snot springer rakt igenom en arena med fullsatt av publik på båda sidor.
Hon skötte det med sjärna i kanten och la sig fint alla tre gånger och hon var... FANTASTISK!!!

Måndagen: Jag sov länge... Red unghästen och Greifi och Ofeigur. Snot vilade välförtjänt och Kristall lika så.
På eftermiddagen lastade vi Kristall och begav oss till Ljungby för spattröntgen inför visningen. Han var felfri på båda benen. Det visste jag ju egentligen för han spattröntgades ju innan jag köpte honom men SIF måste tydligen ha ett bevis till eftersom han är över 5 år.

Tisdagen ägnade jag förmiddagen åt hästarna och ägarinnan till träningshästen Rodi kom och tittade. Kul med nyfikna och intresserade hästägare.
Klockan 16 började jag jobba på gymmet sense och slutade kl. 21 och var väl i säng vid 00 tiden.

Onsdag: klockan ringde kl 06 och sa RIDNING på schemat, Anna masar sig vackert ur sängen tveksamt men ändå kom jag ur den. Red till halv 9 och sedan åkte jag till jobbet.
Jobbade 10-13 och sedan sjukgymnast och massor av ärenden och sedan jobb 17-21.
Somnade sent även denna dag och....

idag var jag enormt trött och det blev inte mycket gjort. Åkte till Ewa och Ewa för att dra av skorna på deras hästar för deras hovslagare blivit sjuk. Jätte roligt att få öva! Gjorde ju inga ingrepp mer än att dra av och jämna till, men ändå en erfarenhet med nya hästar.

Sedan var jag trött... kroppen dog och jag gick i slowmotion.. fodrade lunchen tidigt och gick faktiskt och vilade. Somnade hårt och hade kunnat sova länge. Men skulle iväg kl. 14 med Kristall och Snot till banan.
Red Kristall inför visning och det funkade bra... dags attbörja knyta ihop säcken som pappa säger. Passen är det som är problemet. Han har en kanon fin pass men det gäller att jag ska reda ut och rida den... så jag har bokat lektion för Magnus Skulasson för special hjälp. Ska bli jätte kul!
Snot gick bra men hade ingen energi... Söndagen va ju tuff och hon måste ju få tid att återhämta sig. Vi ska toppa uppåt sakta nu till den 25/4 och 2/5 då vi rider för SM kval i femgång. Tufft, jag vet men kul!!

Nu ska jag röja i mitt rum... På lördag flyttar Daniel hit och vi börjar projket: "SPARA VARTENDA ÖRE VI HITTAR" för framtida mål!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

ps. min sladd till kameran har fått fötter och är på villovägar. Men när jag finner den ska ni få bild uppdatering också!!

Kommentarer
Postat av: Victoria Ahlgren

Hej Anna



Stort Tack för hjälpen med Pjakkur och Bodi du är en riktig Pärla! Kram victoria

2009-04-03 @ 06:57:44
Postat av: Anna

2009-04-03 @ 11:43:56
Postat av: Anna

Det var bara roligt!!

2009-04-03 @ 11:44:37
URL: http://annajonasson.blogg.se/
Postat av: Monika

Va menar du med det?=P V ju inte konstigt när jag umgåts med hundar hela dagen men men..sorry..Men kan ärligt säga att jag sov väl inte jätte mkt heller och det på grund av en röst som ekade hela natten=P hehehe..

2009-04-03 @ 12:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0