Onsdagen den 16/9-08

kl. 07.00

Nyss hemkommern från jobbet. Tänkte jag skulle skriva en rad eller två...

Igår sov jag länge, var helt slut när jag kom hem från jobbet. Sov till 15. Sedan åt jag och hade därefter en underbar em och kväll med hästarna.  Det skymmer tidigare och tidigare. Visst är det tråkigt men på någotvis är jag ändå mer "för" höst och vinter dagarna än sommar... eller nä... allt har sin charm. Om jag fick bestämma så vore det sen sommar dagar för jämnan. Så där lagom vind, 14 grader och molningt. Eller.... Tidig höst med lite vind blå himmel och 10 grader...
Inte mycket till krav va!?!?!?

Classic har just nu jätte ont i kroppen...

När Daniel kom i fredags så är hundarna, som vanligt, mycket glada. Alla rusar på honom... Sam och Classic kom först och efter Casper som varit hos pappa och kom den här gången sist, inte så vanligt. När Casper kommer i full fart med sina 27kg MUSKLER, springer han in i Classic. Träffar baken på honom, baken flyger 180grader och dunsar rakt in i daniels ben... Detta resulterar i en Classic som skriker av smärta...
Nu lyfter han inte på svansen i onödan, har svårt att gå i trappa och jag får lyfta upp han i sängen. Han vill ju alltid ligga vid mina fötter och sussa. Men nu kommer han bara och lägger huvudet på sängen och tittar på mig med bedjande ögon...
- Kan du snälla hjälpa mig upp?

Jag har sagt att det får gå en vecka innan jag ringer veterinären för detta har hänt förut och efter 6 dagar brukar han vara 90% ok och på veckan helt ok. Men... han har inte blivit mycket bättre. Han haltar inte längre iaf.
Vi får se på fredag.

Nu ska jag sova!!
Hoppas ni får en trevlig dag.

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Elin Persson

Hur mår Classic?

2008-09-19 @ 19:21:25
Postat av: Anna

2008-09-19 @ 21:11:35
Postat av: Anna

Han mår inte bättre...tyvärr.

Veterinär på måndag!

Tack som frågar!!

2008-09-19 @ 21:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0