Måndagen den 6/10-08 Längesedan nu...

...återigen gick det ett par dagar mellan mitt skrivande.

Men med 4 dagar i veckan med natt jobb på cromtjänst, träning av egna och andras hästar samt att jag nu också åker runt och håller lektioner på helgerna så prioriteras familjen och vila på den fritid jag har. Och som pricken över i:et så går jag också kurser i eget företagande, så läshuvudet har fått börja visa sig igen...!

Ja det som har hänt sedan sist är att Kristall har blivit helt hemmastadd nu. Han är trygg och viljan har exploderat i honom det sista nu.
Tog honom och Greifi till ovalbanan i vaggeryd i onsdags. Greifi var huvud "personen" för han skulle tränas igenom inför tävlingen nu i söndags, men jag tänkte det att en tom plats i transporten och Kristall behöver miljöträningen!
Så med två hingstar sida vid sida i transporten utan hingstvägg så rullade vi iväg. Inte EN ENDA gång sa de ett knyst, vi ledde dem sida vid sida, stod uppbundna sida vid sida... Det funkar så bra med dem tillsammans. Så jag ska nu sakta men säkert lära dem att arbeta tillsammans. Målet är att ha dem som handhästar jämte varandra.Det är en bit kvar dit men jag tvekar inte en sekund på att det inte kommer gå vägen.

Greifi var en stjärna på banan som vanligt!

Kristall var ett vilddjur. Han stegrade sig när jag skulle upp och bockade när vi galopperade... Varför??
Jo för det var konstiga mojänger som släpades efter de andra STORA hästarna som verkade fly för livet ute på den större banan.
Haha Kristall va en aningens skärrad kan man säga...
Så det blev ingen träning utan jag bara red runt tills han lugnat sig.
Sedan gick vi in i duschrummet och kollade lite... Sedan lastade vi två trötta hingstar och åkte hem för ett skrovmål och god sömn efter en givande eftermiddag på banan!

Så blev det söndag och dags för tävling. Steg upp klockan 03.30 och lastade vid 04.45. Sedan rullade det till Linköping och Stenholmen. Tävlingen var Gaedingakeppni och tre domare från Island hade hyrts in. Huvuddomare var Siggi som hjälpte mig att hitta Kristall. Kul att träffa honom igen och prata på rostig isländska =)

Tävlingen gick jätte bra och Greifi kändes så fin. Men när jag ridit min runda blev jag mäkta besviken på poängen. 7,83 sammanlagt... hade väntat mig 8 eller över.. Men det saknades lite vilja från grevens sida. han var inte självgående som han brukar utan jag fick trycka på honom hela tiden. Men det hjälpte inte så mycket. Ingen final plats utan en slutlig 14:e plats av 24 startande. Men det var ett tufft startfält. Flera godkända avelshingstar, landslags ryttare och världsmästare så jo... jag är nöjd!!!

Hela familjen var med på tävlingen och stöttade oss: Pappa, mamma, Daniel och alla hundar! En trevlig dag i regn rusket!

Väl hemma blev det till att fixa allt från resan och sedan tittade jag och daniel på film, duschade och somnade sedan gott!

Daniel åkte till jobbet på morgonen, jag fodrade , åt och kollade lite på en film.. sedan somnade jag och sov som en stock mellan 07.30 och 15.00. var jag trött???? MMMMMMMMM

Ha det gott tills vi hörs igen!
Imån hoppas jag!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0