Söndagen den 2/11-08 Kurs för Hinni

kl. 20.10

Idag är jag glad!!!

Klockan ringde vid 07.30 och jag gick ut och fodrade, borstade Kristall och Ófeigur, packade tre påsar me täcken, rid utrustning och hö. Gick in och gjorde havregrynsgröt med mackor och juice, väckte älsklingen. Sedan åt vi, hämtade transporten hos Lina denna gång (tusen tack). Lastade hästarna och styrde kursen mot Mia och Jonas i Dala för att rida för Hinni.

En miss i vägb. + mitt lokal sinne gjorde att vi blev försenade och jag var lagom stressad när jag skulle in på banan och vara skärpt och koncentrerad. Men Hinni skötte det proffsigt och fick mig på spåret igen. Första passet är, som alltid för mig, det sämsta. Sedan på det andra, bara av att vila i 4 timmar, så har jag fattat och för sedan över det perfekt till hästen. Men sedan återstå befästningen av det nya och det görs hemma träning, efter träning, efter träning.

Sedan åkte Daniel till sina kompisar och sista F1 racet. Underbara han som kör mig i kylan och stannar och tittar ett pass, ordnar med box, leder och håller hästar, packar in och ut grejer... och allt detta utan det minsta intresse för hästar.


Sedan kom mamma och pappa lite senare och mamma red för första gången för Hinni. Hon var jätte nöjd och pappa sa:


- Så bra har han aldrig gått!!


Jaha tack för den tänkte jag som har ridit honom det mesta. HA HA HA! Jag är jätte glad att jag fick med mig mamma.. hon kan annars vara lite, hmmm vad ska jag kalla det... blyg för att rida så för folk. Men jag hoppas det släpper.. Vi får se, duktiga var de iaf!!!


Sista passet med Kristall red jag direkt efter mamma och det gick JÄTTE bra. Nu ska vi hem och öva på massa nytt och ANNA!!!!!!!!!!!! SLÄPP INNERHANDEN OCH SAMSPEL MELLAN YTTERTYGEL OCH INNER SKÄNKEL!!!!!


Nu ska jag sussa tror jag. Ögonen hänger tunga. Mysa lite med Classic. Stackarn han har fått vara utan mig mest hela tiden i helgen och han är allt lite små sur, så jag får väl försöka muntra upp honom lite. Tänkte jag skulle ha en hund förmiddag imån och lägga hästarna på hyllan en stund. Det mår vi nog bra av allihop!


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Monika

Ja jag ber om ursäkt för missen i vägbeskrivningen men jag va trött och lite okoncentrerad när jag skrev den plus att jag som sagt inte har varit där sen du och jag va där och hämtade Hinni..Är ju ett tag sen så minnet över hur det ser ut och va det står på skyltarna är ganska svagt..=( Men det va ju bra at det gick bra för dig i alla fall=D Skulle så gärna velat se men va ju lite långt att åka och ville ju passa på att umgås med John när han för en gångs skull va ledig en hel dag=)

Kramisar

2008-11-03 @ 08:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0