Torsdagen den 8/5-08

Idag är jag för trött... så del två om träningen kommer imån!!! Håll ut!! =)


Träningen av hästarna här för mig går jätte bra! Hästarna som jag började med från början har nu blivit riktigt fina och skall i dagarna tillbaka till ägaren.

Fick in ett sto som skulle tränas. Hon va rund som en köttbulle.. Riden, så jag började bara på volten emd repgrimma och rep med sadel och träns på satt. Sedan var allt lugtn så jag gick in i stallet och satte mig upp.. när jag fick i foten i stigbygeln så sa heimir: Hon kommer bocka, HÅRT!
Undrade va han pratade om, jag gick undan och han satte foten i stugbygeln och ja.. hennes rygg var böjd som en pilbåge.. men upp skulle jag.. satt upp, fick i andra stigbygeln.. och mycket riktigt det bar iväg i bock språng INNE i stallet. Fick henne att lugna sig en aning och pressade henne sedan så hon gick ut ute.. väl ute så flög hon iväg i vild galopp och bockning. JISSES va de gick. Det va nog de värsta jag upplevt. Men jag måste få sträcka på mig lite för jag satt kvar  och fick henne att ge sig.

Idag så red jag henne igen.. samma visa upp i stallet, bock och sedan sken ut. Men idag var bockningen mer på ett ställe och än hårdare men då körde jag med tricket att bara PRESSA henne att springa fort rakt fram och få henne att tänka på ngt annat! Sedan var hon faktiskt fin.

Nu ska jag sova!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna!
Pratade med din mamman ikväll. Hon lånar Tinna till kyrkritten. Jättekul!
Ha en skön helg!

2008-05-10 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0