Onsdagen den 21/5-08 Min och Daniels dag!

kl. 21.00

Idag firar jag och Daniel 3 år och 5månad tillsammans!! Vi ger inte presenter eller så... bara ett gulligt sms med fina ord och sedan är jag glad resten av dagen!

Jag får åter igen be om ursäkt.. del lll av träningen får helt enkelt bara komma när den kommer.. lite för mycket just nu.

Måndagen var lugn och bra, inga direkta incidenter alls. Förutom att regnet störtade i backen och jag bytte ridkläder tre gånger på en dag, nytt rekord?

Tisdagen var Óli borta i Reykjavík och köpte en ute bubbel pool. Så jag och Heimir red och red och red. Oj då är klockan redan 18 vi kanske ska börja rengöra stallet... 1 timma för sent. Sånt som händer, vi var bara helt inne i arbetet. Jag gjorde själv 12 hästar och då red jag länge och väl på alla.
Tisdagen var en sån där dag som allt bara flöt på och inget krånglade, sådana dagar vill vi ha fler av!

Heimir gick ju Hólar nu och han är en hel del år äldre än mig och med mycket mer erfarenhet så jag har frågat honom om han kan visa mig lite träning från Hólar. Och visst ville han det. Och det är perfekt just nu för jag har en unghäst som är helt otam (går inte att få på grimma) Så han står som en lärare i 30 minuter och pratar samtidigt som jag jobbar. Kan det bli bättre?

Idag var det då dags att BÄRA av ute badet från släpkärran och BÄRA det 15 meter till platsen som det ska stå på. Först var vi fyra (jag, Heimir, Óli och Gilsi (Ólis bror)) som tog det av kärran och sedan kom Inga Sóley och Carmen och hjälpte till att bära det på plats. Vi gjorde detta genom att dra tre spännband under karet och sedan tre på varje sida och seda.... 1,2,3, og lifta!!!
Oj då... glömde säga att karet väger 450kg!!!!!!! Uj uj det var tungt om man säger så. Men vi lyckades och nu står det där ute och bara väntar på att vi ska hoppa i!!

Jag ska dra mig till sängs nu, har börjat få känningar av en förkylning så jag ska försöka sova bort den!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Anna!
Hoppas du lyckas med förkylningen, hålla den borta menar jag....Jag tycker det är jättekul att läsa om dina "fårupplevelser" oxå....Nu har jag ju 2 orsaker till att åka till island, hästarna nr 1 och nr 2 titta hur fårhållning osv är där...hmm kanske t o m skulle kunna lura med mig Nicklas...om vi nu får någon som tar hand om alla våra djur!

2008-05-22 @ 16:59:09
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Anna svarar Ann

Ja Island är ett måste, och jag tvivlar på att någon inte skulle vilja hjälpa er att passa djuren!

Är era lammningar över?
Vi fick ett skäck lamm i förra veckan.. Otroligt söt. Men det e ju de flesta..

Kram Anna

2008-05-22 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0