Lördagen den 17/5-08 Ledighetens underbara energi STRÅLAR!!!

kl. 19.20

Vaknade idag klockan 10. Helt förstörd, jag va så trött, trotts 10h i sängen så skrek min kropp efter mer sömn! Men jag valde att äta frukost, drick lite kaffe och sedan vila framför "Friends".

   Sedan
blev det lunch (13.00) och jag åt massor med kokt fisk, potatis och "Ró Brauð"  Ett kanon gott riktigt mörkt saftigt bröd. Och med smör på, då är det oslagbart!!!

Efter det så gick jag ut och hängde med Inga Soley och Stína (Inga Soleys mamma), på en rid tur.. Vi tog lite bilder:

Jag och Snót, Inga Sóley och Dynur vid Vatnsdalsá som rinner ca 600 meter från gården!
(Är inte min prinsessa fin så säg!! Är så stolt av att vara hennes ägare och ryttare!)

image80


Jag och Snót, Stína och hennes häst Draumur, också vid Vatnsdalsá

image81

Vatnsdalsá!! Vackert eller hur!?!?

image82

Vi red upp och ner över kullarna och sedan längs med vattnet och fortsatte sedan under bron (alltså i vattnet) Om det hade varit sol ute så hade det varit som en dröm.. men vi fick tyvärr dras med mulet regn väder idag. Men roligt hade vi och hästarna var bus pigga!

Sedan lät jag Snót gå och beta lite gröngräs och jag begav mig in för att mocka ur hennes box. Det behövdes om man säger så!!! Nu är det rent och luktar fräscht där inne.

Nu är det kväll och jag ska spela lite kort med resten av folket här.

Imån kommer fortsättningen av träningen, ska skriva rent den ikväll bara!!

Ha det gott!

Kramar Anna

ps. lite fler bilder:

Sunna Margrét i en mycket söt mössa på en mycket söt flicka!

image83

Sunna Margrét och Mamma Inga Sóley!

image84

Bus flickorna Sunna Margrét och Jag! (mitt pannband får ni ursäkta, jag fick det när jag var 8-9 år från häst bokklubben Pollux. Men en sak är säker, det är det mest praktiska pannband jag har. Börjar bli lite slitet men det hänger med än!)

image85

JAG HAR TRÄFFAT SUDRI FRÁ HOLTSMÚLA!!!!!!!!

image86

Jag och mitt älskade gosedjur: Gosen! Har haft honom sedan dagen då jag föddes. Han följer mig än idag!!

image87

Kommentarer
Postat av: Lina

Anna, det lyser om dig! Syns att du trivs!

Isländskt rågbröd med smör...det vattnas i munnen på mig. Mums!

Imorgon bitti kommer Lotta hit. Sen är det kyrkritten i Norra Sandsjö. Hoppas vårvädret håller i sig! Och att Lotta & Tinna trivs tillsammans!

2008-05-17 @ 22:54:44
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0