Fredagen den 2/5

kl. 22.00

Tiden flög visst iväg sedan jag skrev sist, även fast den inte gått så fort just här. Vi har haft MASSOR att göra. På mindre än två dagar så kom det 6 nya träningshästar. Och med ett redan fullt stall och pressat tidsschema som det var innan nykomlingarna kom så blev det ännu mer stressigt och pressat.. Men nu i slutet av veckan så har det löst sig..

Min mage har sagt ifrån. Jag sköter mig bra med mat och bestämda tider osv osv.. men ändå så kniper det ibland, himla jobbigt men TACK för samarin! Underbara naturläkemedel. Finns inget bättre =)

Sedan så är inte allt vad det utser sig för att vara, det har jag fått lära mig av denna tiden också.. Sorgligt men sant. Jag vill inte berätta vad det handlar om, men en riktigt tråkig upplevelse.. Saker har förändrats trotts åtskilliga försök av förklaring och idéer.

Nu till det roliga!!!

På söndag så åker jag över dagen söder, för att träffa min tränares, Hinni, pappa. Han och jag ska tillsammans kolla på de hingstar som jag förra gången valde ut som interesanta! Hinnis pappa, Siggi, är huvuddomare på landsmót bedömningarna sedan 10 år tillbaka och en med mer kunskap får man leta efter. Så jag tror och hoppas att han ska kunna hjälpa mig till ett bra beslut.

Nu ska jag ta en liten bit pizza och sedan sova! Imån är det lördag och jag har ledig helg framför mig. Underbart!

Godnatt!
Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna!
Kan du inte berätta lite om hur ni rider in era unghästar? Är det mycket på ridbana, i rundkorall eller är det mest ute på vägarna?

2008-05-04 @ 20:37:12
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika

Hej!
Nå hur gick det med hästarna?? Tyckte han det va nåt å ha?=)

Kramar

2008-05-05 @ 11:20:30
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Anna svarar Lina

Självklart kan jag skriva ner hur vi tränar hästarna!! Kommer inom kort... (kul att du är intresserad, kanske fler också???)

2008-05-05 @ 22:43:33
Postat av: Anna svarar Monika

Hej vännen min!

Jo vi fick sorterat bort en hel del och nu återstår det en intressant.. Men han sa åt mig att vänta med köp tills visningarna är över för då dyker det upp MASSOR med salu hästar.
Men de e ju alltid så när man letar man tror man har hittat rätt.. sedan tänker man lite och så börjar man tveka.. till slut är man på spåret att man inte vet ALLS vad man vill...
Men roligt har jag =)

2008-05-05 @ 22:46:38
Postat av: Elin Persson

Jag är också intresserad av hur ni tränar unghästarna! Vad ni har för sadlar, bett, nosgrimma, skoning o s v.

2008-05-06 @ 12:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0