Fredagen den 16/5-08 Veckoslut!!!

kl. 20.00

Nu är ännu en vecka slut och för mig så väntas en ledig helg.

Idag började dagen mer eller mindre som vanligt.. Tränade de hästar jag har på Sveinsstadir för att sedan ha eftermiddagen till Hólabak (där vi också har ett par träningshästar, det är en gård som ligger 3 minuter från Sveinsstadir)
På Sveinsstadir så har jag nu två unga otama hästar.. tränat dem fem gånger ca så jag har fått på repgrimma på dem båda.. Men den ena han är lite svårare.. Så idag hade vi sken i lilla volten och jag kunde inte få stopp på honom.
Det var så här att jag hade fått på repgrimman och skulle sätta honom, för första gången i repet.. Gjorde detta utan problem, hade honom sedan i sitt enkla varv, höger.. Men ville därefter byta varv och gjorde detta som jag brukar.. Fattar höger handen närmast hans ansikte och sedan vänsterhanden har jag och viftar med den lilla svansen som blir över av repet.. Gjorde detta och han bytte varv fin fint.. men sedan sprang han bara i vänster varv i dryga tre sekunder och bytte sedan.. med rumpan mot mig.,. vilket resulterade i att han fick repet runt rumpan. Och han sprang, gode gud vad han sprang. jag försökte dra i repet så mycket jag kunde för att få honom att vända och lösa problemet. Men han ville inte lyssna så jag fick bara vänta... och vänta...oooooo vänta... till sist slutade han.. men upprepade samma misstag ett par gånger och jag lät honom bara springa.. till slut fattade han faktiskt och började koncentrera sig,

Dagen fortsatte sedan fint.. med regn tyvärr men ändå helt ok..

Kvällen så fodrade vi och gick sedan en snabbtitt till fårhuset för att se om det var mer lamm.. och det hade kommit ett som var tipp topp och mamman bara älskade honom. Så det var ett glatt slut på denna dagen!

I helgen ska jag:

- Städa mitt rum
-Tvätta
- Skriva färdigt sveinsstadir träningen
- Mocka ur Snóts box
- SOVA!!!!
...och förståss rida min prinsessa!!!

Ha det gott tills vi hörs igen!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

trevlig helg :)

2008-05-16 @ 22:34:15
URL: http://josseramsvik.blogg.se
Postat av: lisa

Ha en forsatt trevlig kväll! :)

2008-05-16 @ 22:38:55
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0