Torsdagen den 13/3-08 En FANTASTISK dag

kl. 19.10

Jag ska væl inte ta ut nagot i förskott, jag brukar ha en förmaga att göra det.
Men det ær lætt till nær man ær lycklig och otroligt förvæntanasfull!
Mer tænker jag faktiskt inte berætta föræn det hela gar i verket, men gör det det sa ær mitt liv fullændat igen, efter det tragiska beskedet jag fick i sommras..
Men nagra av er dær ute kan sækert gissa vad det ær jag pratar om!! =)

I tisdags var jag mest arg hela dagen... Allt kranglade, min mage strejkade helt och hæstarna var bara pest och pina. Men det ær dagar man maste hærda ut ocksa.

Onsdagen blev en jætte bra dag, allt flöt pa och vædret var okej och det var bara jætte kul att vara trænare i de förhallandena.

Sen har jag en hæst i træning som ær vældigt fin och kommer sækert att bli en kanon "lættare-klass-tævlingshæst" Problemet ær bara att det ær lite væl mycket power i honom. Allt började i tisdags. Jag hann bokstavligt talat inte upp i sadeln och i med stigbygel nr. tva innan han bara STACK! Och han sprang och sprang, sedan tværnitade och sedan sprang, tværnitade, bockade och sedan fortsatte han bara att springa. Han slængtravade och sedan vidare i en form av sken galopp. Jag valde att för det mesta inte göra nagonting utan bara lata han pringa av sig. Han stannade tillslut och da var vi laaangt hemifran. Den turen tog næstan en timma och det i full sken.
   Historian upprepade sig æven under onsdagen och jag læt honom æven da bara springa och ibland puschade jag pa honom æn mer sa att jag ænda bestæmde.. Æven om det inte var riktigt som jag ville... =S
     Först idag sa lugnade han sig och sprang bara halva dit vægen och valde sedan att skritta. Sa jag vænde hem och han fortsatte att skritta! Puh! Knæppa hæst. Men jag har iaf lært mig att ju mindre man stör dem och ju mer man spelar med i deras spel desto snabbare försvinner problemen.

Idag blaste det hela dagen, det var till och med sa mycket att jag fick snörvla sa mycket att det slutade med næseblod. Och jag far aldrig næseblod. Men det blev för mycket... Skumt.

Igar var det ju tævling igen.. Höll pa att glömma att berætta om det. Det var en av deltævlingarna för Óli i Nord Islandsmæsterskapen. Denna gangen sa var det tölt. Óli slutade pa första plats in i B-final sedan vann han B-finalen och fick dærmed rida A-final. Væl inne i A-finalen sa kan man kalla den för minst sagt dramatiskt.
En ryttare tappade bootsen först en gang och fick da laga. Sedan en gang till men den hær gangen akte bada nær hæsten snubblade pa sig sjælv och næstan ramlade. Detta hænde i allra sista delen av finalen sa han fick poæng och klarade sig undan diskning.
Sedan var det Totis tur och han lag för nærvarande pa andra plats och hade sa förblivit om bara inte hans hæst trampat av sig ena framskon... Sa han slutade till slut pa en femte plats.
Mete Manseth pa en vælförtjænt seger plats med tva 9.or för ökad tölt. Det var maffigt!!!!
Óli slutade pa fjærde plats och var væl inte helt njöjd. Men han hade mistænkt att det inte skulle ga sa bra för han och Gáski för Gáski var inte alls pa humör för tævling och slog och frustade med huvudet mest hela tiden. Men som sagt hæstar ær inte maskiner och de kom ænda totalt fyra! Det ær INGET att skæmmas för.

Pssst. Jag har skakat hand med en værldsmæstare!! MÆKTIGT!!!
Ær det nagon som læser och som vet om Toti kan prata svenska!?
Jag var helt kær i hans sadel, den senaste Ástund och jag skulle vilja ha pratat med honom om den och varför han væljer just den sadeln... Men engelska ær lit jobbigt nær man ska prata om hæstgrejor sa intensivt.. men jag kanske helt enkelt har det som mitt enda val...?

Nu ska jag drömma vidare om min dröm...!

Ha det gott!!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

NYFIKEN ! ! !

2008-03-13 @ 21:24:08
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Ann

Jag blev me väldigt nyfiken!!

2008-03-13 @ 21:54:29
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Anna svarar

hihihi

2008-03-13 @ 22:33:49
Postat av: Lina

Anna min, þú ert æðisleg! Mikið ert þú búin að læra islendsku! Ég er mállaus!

2008-03-14 @ 15:06:18
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Linnéa

Hej Anna! Kul att läsa om ditt äventyr på Island. Ön är magisk! Var där och jobbade våren -06. Tóti pratar inte så mkt svenska, men han förstår vad man säger och han svarar på engelska. Han är jätte trevlig och lätt pratad! Lycka till på Landsmót!! Mvh, Linnéa

2008-03-17 @ 11:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0