Tisdagen den 4/3-08 Jag har en STARK familj!

Det allra första!

Min pojkvæn gjorde i mandags 310kg i knæböj! Starkt gjort.
Och æven min pappa som leker med 270 i knæböj och han ær 50+!
Stolt över mina idoler!!!!
...jag SAKNAR styrkelyftet! Det ær tomt och ibland far jag irritationer i kroppen som bryter ut och skriker: - JAG VILL TRÆNA!!!!!!
Men tyværr sa far man vælja hær i livet och det har jag gjort nu... Men förhoppningen ær att ha tid att træna igen nær jag kommer hem. Kanske inte pa elitniva som innan men att iaf fa utföra momenten!


kl. 19.20

Igar var det den vackraste dagen pa længe och vi njöt alla av att vara hæsttrænare!
Idag var det en hemsk dag med blött och blasigt væder och vi tyckte alla mindre om att vara hæsttrænare utan ridhall.

Dagen började med OK ridvæder och vi kæmpade pa.. Men nærmare lunch sa blev det outhærdligt och vi bestæmde att efter lunch tar vi 6 hæstar i trailerna och aker till Þingeyrar och trænar i hallen. "Mycket bra idé tyckte jag"

Och gissa vilka hæstar jag red?? Snót och Dynur!!! Kunde det bli bættre?? Ja det kan det faktiskt för inte bara raga pa att jag fick rida de tva, de var ocksa fantastiskt fina idag. Mjuka och spænstiga! De ca 80 minuterna i ridhallen gick alldeles för fort.

Sedan fick vi hem tva nya hæstar till garden som ska trænas. En skæck hingst med otroligt snygg exteriör, ett litet kraftpaket! Och en fux valack med ett svæv i allt han gör (svæv ær ok sa længe han inte svævar till det och bockar (!)
Började lite lætt med dem i volten och visionen ær att sitta pa dem i slutet av veckan!

Ikvæll ska jag kanske följa med och kolla nær Óli haller lektion i Blönduós, det ær kl. 22 sa jag far se hur trött jag ær, förmodligen har jag redan dæckat da.

Ha det gott!

///Anna

Kommentarer
Postat av: Anne Marit Korsmo Nordahl

Hei Anna!

Sender en liten hilsen fra alle oss på Årnes. Jeg er Toves datter, din farmors kusine. Vi har også stor hundeinteresse og min datter Ida fikk en hund fra Spania før jul, hun heter Melba. De går nå på dressurkurs. Jeg har to dachser - Dixi og Birk. Morsomt å lese om ditt opphold på Island.

2008-03-06 @ 19:51:09
Postat av: Anna svarar Anne Marit

Hej Anne Marit!
Vad roligt att fa en hælsning fran er! Jag blir rörd av att sa manga bryr sig och vill följa mina æventyr!
Jætte kul med hundar,din dotter maste vara mycket lycklig!
Jag saknar mina hundar jætte mycket och det ær ett stort tomrum utan dem. De förgyller verkligen vardagen, inte sant?
Hælsa alla sa gott fran mig!
Varma hælsningar Anna

2008-03-06 @ 23:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0