Söndagen den 9/3-08

kl. 19.30

Idag har jag inte gjort mycket alls.. Mest tagit det lugnt och vilat upp mig ordentligt sa att jag ær redo för arbete i morgon.

Vi har tydligen fatt in tva nya hæstar i stallet som ær "problem hæstar" bockar med ægarna hej vilt... SUCK. Och det ær inte bara en... de ær TVA!

Jag tig en ridtur pa Snót ocksa idag och Inga Soley red sitt sto, Heimir pa en valack vid namn Sveinn och Ann (den engelska kvinnan) pa ett sto vid namn Gleði. Gleði var nagot het och lite för mycket power idag sa det blev sa att jag erbjöd Ann att ta Snót istællet.. och Snót tog henne tryggt över det snötæckta island. Va stolt hon gör mig min prinsessa!!
Jag trodde inte jag kunde hitta en hæst som Greifi med av och pa knapp. Trodde att han var den ænda. Men jag har hittat en till, Snót. Underbara hæst. Jag kan kræva lyft och prestation av henne men sen kan jag samtidigt lita pa att hon kan vara lugn och stabil med nagon som inte vill ha hæste het. Ær sa lycklig med henne och det lutar mer och mer emot att inte betæcka..

Jag vet inte om jag sa igar att vi har fatt en ny hund till graden...? I alla fall sa har Óli köpt en Border Collie valp som ær 8 veckor och heter Pjakkur. Han ska tillsammans med Kolla utgöra det perfekta vallnings paret och ska hjælpa dem med att fa hem far och hæstar.

Jag har tagit in min kamera nu och ska komma ihag att ladda den samt att jag ska komma ihag attt ladda batterierna sa jag kan ha den med mig och ta foton. För jag vill försöka kunna fa in iaf en bild om dagen!!

Hoppas allt ær væl med er!

Kramar Anna


ps. nu ær det inte manga dagar kvar innan Daniel kommer...


ps igen... sag pa live sændningen fran Ungdoms och Junior SM i styrkelyft... SAKNAR!!!! Hoppas jag har tid att træna nær jag kommer tillbaka till sverige igen.


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Anna!

Va´kul med border collie valp, skulle vara kul med en bild på den! Fiona har fått vila från vallningen idag...

2008-03-09 @ 22:10:21
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Monika

Va kul med en valp, vill också ha min nu. Hoppas dom klarar vallprovet nu i vår så vi kan betäcka henne snart=) Mikaela får sin valp på lördag. Så kul ska det bli...

Jaså han kunde inte hålla sig borta längre? Han som så promt säker i höstas att han inte skulle åka och hälsa på=P Men jag kan förstå att du längtar=)

Nu ska jag åka till skolan ska köra idag så det ska bli kul!!!

Kramar

2008-03-10 @ 07:22:36
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Victoria Ahlgren

Ja namnet på valpen var det ju inga fel på, och en border collie valp finns det nåt sötare. Pjakkur och Conrad hälsar härifrån! Karm Victoria

2008-03-10 @ 07:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0