Onsdagen den 19/3-08 Svettiga dagar

kl. 00.20

Oj oj oj vilken vecka jag har haft och æn ær den inte över... Vad mer kan hænda...

Nær lördagen var en sa fin och underbar dag sa ville jag ju ha Söndagen lika fin.. Vædret var precis lika fint och Snót var fantastisk, dock inte pa isen eftersom den var alldeles för riskabel denna dag med tanke pa solen som stralat sa starkt.

Sedan skulle jag slæppa ut hæstarna.. Det gick bra ænda tills jag skulle ha ut hingsten som gar för sig sjælv i paddocken (ca 1.60 högt staket), vi har öppningar till paddocken, en pa var kortsida.
Slæppte ut honom, allt ok, stænger, vænder och gar hem, hör ett ljud som inte ær riktigt vad det borde (travande hovar pa asfalt...)
NEEEEJJJ jag glömde stænga bortre kortsida... SUCK.
Óli hade nyss matat flocken med föl ston och avelsston som gar bara ett par meter ifran padocken.. Sa de stod ju nær öppningen och at. Sa jag var livrædd att han skulle ta sig dit.. Men jag hade tur för han valde att springa till en mindre flock valackar.. Det tog mig 20 minuter att pa fyrhjulingen, med kolla samt Heimir och Inga Soley, att fa honom in i paddocken igen.
Laser om honom ordentligt och kollar hela staketet, Noggrant.

Jag gar in och vilar... Vaknar av Heimir som skriker:

- ANNAAAAAA you have to come out and help meee!!! WAKE UP!!!

Yrvaken som jag ær sa fattar jag inte va han pratar om, jag tror snarare jag försovit mig och att de gapar pa mig för de.. Men jag far snart igang lite tankeverksamhet och förstar att han ær i nöd!!!
Och vad far jag se nær jag kommer ut.. (finns inget fragetecken pa denna dator...)
Jo hingst #$%&%$ har pa nagot vænster tagit sig ut och star nu och flirtar hej vilt med sto flocken. Heimir sitter pa fyrhjulingen och försöker fa honom lite rædd sa han ska sticka dærifran.. Men vad gör hingst rackarn da. Jo han hoppar rakt igenom staketet och in i flocken. PANIK!!!!
Snabbt som attan ringer jag Óli efter förstærkning, men.. Va nu ingen som svarar. Da ær han ju inte hemma.. Jaha dær stod jag och Heimir ensamna med 40 hæstar och en galen hingst. Vi beslöt att fösa dem alla in i paddocken sa att vi hade ett mindre omrade att arbeta pa. Det gick som tur var bra och vi fick till slut ut hingsten som nu star bakom las och bomm.

Mandag. En lang och svettig dag... Ær færdig i stallet kl. 19 sedan in och æta snabbt för att sedan lasta Dynur och aka till Þingeyrar och rida igenom programmet inför showen. Det gar jætte bra och det ska bli riktigt kul.
Kommer hem... Óli sæger att det kommer in en storm pa torsdag och de har utfærdat varningen: SÆTT ER INTE I BILEN UNDER TORSDAG FÖRMIDDAG!!! Och nær tror ni Anna ska aka och hæmta Daniel. Jo pa torsdag förmiddag..

Tisdag. Vaknar halv irriterad och allmænt "allting-ær-jætte-jobbigt-humör" Men alla hæstar gar bra och vædret ær ju faktiskt kanon fint idag sa kanske hade de fel pa vædret igar kvæll.
Aker igen till Þingeyrar och trænar. Denna gang med flaggor. Óli och Heimir hade ju retat mig för att jag tænkte högt med Dynur och flaggorna. Att han kommer dansa runt och inte vilja komma i nærheten av flaggorna. Gissa vem som brydde sig minst om flaggorna. Jo DYNUR!!! Vilken klippa han ær!!

Ja nu ær det onsdag och jag sitter i Reykjavík hemma hos Inga Soley. För vædret har börjat blasa upp och jag vill inte riskera nagot sa Inga Soley sa att hennes mamma gærna tog emot mig och jag kunde sova dær. Tack!

Men idag var ocksa en mycket nervös dag..

Jag har ju haft en hemlis för er, det ær dags att avslöja den nu.. Jag och min familj ska köpa Dynur!!! Bara han gar igenom veterinær besiktningen. Allt kændes klart och till för ca 7 timmar sedan sa var jag den lyckligaste hæst tjejen i værlden igen med min nya tævlingshæst! Men pa 20 minuter sa försvann lyckan... Dynur har spatt. Behöver jag sæga mer. Underbara hæst som skulle bli min... Jag har verkligen inget flyt nær det gæller inhandling av hæstar..

Glædjen som far trösta mig ær att Snót var felfri och det ær jag mycket glad över för hon kommer bli perfekt för mig och min familj.. Men Dynur... Fina Dynur...

Pratade med mamma och pappa och de tyckte givetvis att det var trakigt. Jag vet att de hade ælskat Dynur. Men pappa sa, nu kommer ju Daniel sa det blir lættare för dig att smælta detta nær du har honom att ha roligt tillsammans med och se fram emot att træffa! Och det ær sa sant.

Alla ni som skrev kommentar om Daniel..
Att fixa dessa resultat som första ars senior, tævlandes mot "gammla" seniorer det tycker jag ær en STOR bedrift. Undra vart detta kommer leda. Jag har mina gissningar och jag hoppas saaaaa!!
JAG ÆR JÆTTE STOLT OCH LYCKLIG ÖVER ATT VARA HANS FÆSTMÖ!!! Man kan væl sæga att jag kænner mig GANSKA trygg med honom i min nærhet =)

Nu ska jag dra mig i sængs. Ville bara informera lite om varför jag inte skrivit pa længe och sa!

Ha det gott!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken otur du har med dina hästar! Du måste vara jättebesviken!
Håller tummarna för bättre tur med Daniel! Pyssla nu riktigt väl om varandra och lär honom att älska Island!!!!!!

2008-03-20 @ 12:46:31
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Ann

Neä...säger som Lina...vilken otur...Ha de nu jätteskönt de dagar Daniel är hos dig!!!
Påskhälsningar Ann

2008-03-20 @ 16:49:25
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Monika

NEJ!! Vilken otur du har=( Men vilken näsa för hemlisar jag har...Va nämligen det jag trodde=), Dynur menar jag, inte att han hade spatt för det var inte nåt jag önskade varken hästen eller dig!!

Men va kul att Snót va ok, ska bli spännande att se henne live sen=)

Kram och ha nu en riktigt glad påsk=)

2008-03-20 @ 17:32:42
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Lina

Önskar Dig & Daniel en Glad Påsk!

2008-03-22 @ 20:41:01
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0