Lördagen den 22/3-08 Dagen efter ännu en fantastisk dag!!

kl. 12.30

Lägg idag märke till att jag kan skriva med ä och å!!! Daniel tog med sig sin bärbara dator fran Sverige! Dagens I-lands problem!

Jag hämtade Daniel pa flygplatsen i Keflavík kl. 15.30. Jag stod utanför dörren och väntade och väntade och väntade, till slut ser jag Daniel och jag har en ANINGENS mycket fjärilar i magen. Han ser inte mig, springer ifatt honom och tror mig ska få en värmande kärleks kram.. Men istället får jag en ilsk Daniel som frustrerat skriker:

- De tog mitt snus!!!!

Aj då tänker Anna det här blir inte roligt.. Men han lugnade sig snabbt. Att de tog hans snus var för att det är olagligt att ta in mer än 240g snus till Island och Daniel hade med sig 370g.
Det var bara slumpen att de ville kolla Daniels väska, men han är FÖRFÖLJD av otur sa det borde egentligen varit en självklarhet att de just kollar hans väska! Men han som kollade väskan tyckte att han var snäll för han gav Daniel tva doser med snus. För när de beslagtar sa, sa har de rätt att ta allt som personen i fraga har tagit in i landet. Annars har man lova att ta med sig 240g.

Men det hela slutade bra och jag och Daniel kände att allt bara blev som vanligt igen och attt vi var ett tillsammans och att det är sa här det ska vara.
Vi kunde dock inte aka hem pa kvällen för det var för mycket snöoväder sa Óli sa att vi skulle stanna i Reykjavík hos Inga Soleys föräldrar. De hade redan akt tidigt pa morgonen till Sveinsstadir sa vi fick ha deras lägenhet för oss själva. Da kommer det tusen tankar i mitt huvud... Vilka otroligt snälla och vänliga människor som bara later tva främlingar sova i deras lägenhet utan att de ens har träffat den ena av dem.
Vi lagade Tacco pa kvällen, varan favorit och vi lagar nästan alltid det pa fredags kvällarna hemma i Sverige. later enformigt men vi bara älskar det och det bästar är ju att man kan variera innehallet fran gang till gang.

(missar visst å hela tiden.. hehe är inte riktigt van vid den tangenten....)

Pa fredagen sa bestämde vi oss för att ta en tur till Blue Lagoon. Vädret var ju fantastiskt med ett par minus, stralande sol och klarbla himmel! Vägen till Blue Lagoon var omringad av kilomemter vis med lava stenar. Jätte häftigt att se för det är nagot som man inte ser nagot som man kanske aldrig mer kommer att se och är man smalänning, van vid skog, skog och ater skog sa är detta helt otroligt häftigt!

Jag fastnade visst pa denna bilden..

image63

När vi svängde in till Blue Lagoon sa kunde vi se hur det rök fran marken ca 10 minuter innan vi verkligen anlände till Blue Lagoon omradet. Och det är verkligen inte fejk för det var vissa stationer fran marken som det bubblade sa hett vatten fran marken att man kunde inte ga i närheten av den. Gick man för nöra sa brände man sig.

The Blue Lagoon!!! (Bláa Lónið)

image64


Lyckliga Anna och Daniel vid Blue Lagoon!

image65



Hägtiga Blue Lagoon!!!


image66

Hoppas ni njuter av bilderna och rycker er i kragen och tar en semester till island!!!
Daniel tycker ocksa att det var jätte vackert. Jag fragade om han kunde köra lite nör vi akte hem.. Men han sa nej... Daniel söger aldrig nej till att köra bil, för han älskar det. men han sa nej, nej för att han ville njuta av landskapet för att det var sa vackert!!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Mia

Stina o Mia kommer :D... Fan va ja ska bada i Blue lagoon.. lääängtar

2008-03-24 @ 11:09:07
URL: http://unfading.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0