Torsdagen den 5/6-08 Visningsdag!

kl. 20.00

Så var visningen över. Det med blandade känslor.

Snót fick inte alls de poängen vi väntat oss i ridegenskaper. Hon var kanon fin men vissa grejor som bara inte stämde riktigt, små grejer som betyder så mycket.
Hon fick 7.53 för exteriör och 7.42 för ridegenskaper. Tölten är det som jag är besviken över för hon kunde gott fått 8 där men fick 7.5. Men jag bara skriver mina tankar. Domarna dömmer och de har säkert bra förklaringar till allt. Men jag ska visa henne igen när jag kommer till sverige och pröva och höja henne.

Det är andra chansen imån, men jag väljer att avstå den då det är kval till landsmót på söndag och då vill jag rikta in mig på det istället, det är ju en jätte chans som jag vill göra allt för att klara!
Så på lördag skos hon om till "tävlingsskoning" och på söndag rider vi ett liknande fyrgångsprogram, "Gaedingakeppni"

Jag är JÄTTE trött nu och ska faktiskt sova redan nu klockan halv nio....


Men först lite bilder som jag tog på gamla saker som kommit fram i vårt nystädade garage här på Sveinsstadir!

Dessa användes på hästarna förr i tiden då man lät hästarna bära in sin egen mat!

image92



Två GAMLA stångbett!


image93

Två GAMLA skor... frågan är bara vart ifrån den stora kommer ifrån....? Hmmm

image94

Kommentarer
Postat av: Lina

Ibland blir inte saker som man tänkt sig..

Men Anna, visa om henne! Domarna dömer vad de såg, inte det de INTE såg! Och vad alla domare än tycker så har du säkert ett fantastiskt sto med dig hem till Väshult!

Kul med bilderna på gamla hästsaker!

2008-06-05 @ 22:23:28
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0