Tisdagen den 3/6-08 Ett bra slut på en nervös dag

kl. 22.30

Snót blev ju undersökt av veterinären idag..


När hon provreds av Óli så blev hon inte halt och inte mer svullen. Betyder detta att svullnaden har stannat av och nu bara minskar eller betyder det att hon alltid kommer vara så här svullen och att skadan är allvarligare än vad vi tror?


Just nu vill, vill VILL jag bara se det ljusa i det hela.


Men jag har bestämt mig, vad än Óli eller veterinär säger. Hon ska vara helt fri från svullnad torsdag morgon för att hon ska gå till visning under denna dag.


Hon står nu inne med kylbandage och ska ha detta till imån morgon. Då ska hon badas och kammas en massa. Jag sätter igång klockan halv 7 på morgonen. Ska bli roligt och för en gångs skull så längtar jag efter att få höra klockan ringa, God Morgon!


Idag... (islänningar över lag har en förmåga att skjuta på saker...hehe) har jag och Óli skrivit på ägar papper till Snót och nu väntar jag bara på hennes pass. För det har hon väl ett? Oj nu kom jag på mig själv att det har jag inte ens kollat med honom... Uj uj då måste han fixa det med.. kan bli lite mycket. Aja vi hoppas det löser sig.

Och som att detta inte var nog med problem så är min bästa vän Classic sjuk. Han äter inte sin mat och han spyr. Med "SIN" mat menar jag den han borde äta (menyn består nu av fjäsk i form av pasta, köttullar, korv och leverpastej) Mamma och pappa ska åka in med honom imorgon.
Förra året hade han samma symptom och då var det inte ok med hans lever värden så det känns säkrast att kolla honom igen.

Risken är då att de vill ha kvar honom över natten för observation... Men det måste mamma och pappa förklara för veterinären att det går inte. Hur förklarar man det för en veterinär...? Får försöka med sanningen.
Jag, hans älskade matte har för en tid försvunnit ur hans liv och han är en aningens förvirrad och om han nu blir kvarlämnad på djursjukhuset så försvinner den sista tryggheten han har, d.v.s. Sam, Casper och mamma och pappa. Det tror jag inte att han klarar. Så på något sätt måste de få ge med honom någon medicin hemma och sedan hoppas på att det och kärlek hjälper...annars..... ÅKER JAG HEM! Han är min bästa vän och om han mår dåligt då SKA jag vara vid hans sida! PUNKT SLUT!

Nu ska jag sova och hoppas att Classic och Snót reper sig under natten.

Godnatt Kramar Anna

Jag och Kristall frá Búlandi

image89




Kastrering av ettåringarna på Sveinsstadir!
Vad gjorde vi av kulorna???? Studera bilden noga så får ni ett "bildligt" svar!!!



image91

ps. dagen innan denna kastreringen så var Pjakkur med till granngården, då Óli assisterade vid deras kastrering. Det kastrerades 6 hästar och Pjakkur som enda hund vakta de noga vid Ólis sida! Och vart tog alla kulor vägen? För de vara alla (12ST!!!!!) Borta!!!!! =)
Pjakkur sov länge den dagen och INGEN kunde förstå varför....!? "fniss"
Och visst ser väl Pjakkur lite "tagen på bar gärning" i ansiktet!?







Kommentarer
Postat av: Victoria Ahlgren

Hej där Kristall ser jättefin ut - när jag såg bilden på hans huvud fick jag titta till för jag tyckte han såg ut som pjakkur. Lycka till på torsdag!!!!

2008-06-04 @ 07:10:01
Postat av: Anna svarar Victoria!

Ja visst är han fin!? Nu när du säger det så liknar han faktiskt Pjakkur lite! Kul ifall vi kan ha dem ståendes jämte varandra och se vem som e vem!?!? hihi
Tack för din lyckönskning! Snót är nu badad och kammad i två timmar!!! Så hon skiner som solen själv!

2008-06-04 @ 14:22:59
Postat av: Lina

Håller tummarna för Classic, vet vad han betyder för dig.
Tinna är efter Sörli frá Búlandi...kanske släkt??

2008-06-04 @ 19:01:48
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0