Onsdagen den 18/6-08

kl. 20.00

Fortfarande inte bra i magen... Vet inte riktigt vad detta är, kanske en blandning av stress och press... Jag har ju alltid haft besvär av min mage nu det senaste.

Min och pappas teori (...merpappas) Är att jag slarvat med maten.. Här äter de tre gånger om dagen och många gånger mycket lätta måltider t.ex. soppa, bröd i ugn och yoghurt. Jag kommer från en familj som äter minst tre gånger om dagen och då rejäla mål med massor av kött, fisk eller kyckling. Men då jag jobbar dagtid så äter jag:

- Frukost tidig morgon
- Frukost på jobbet
- Middag på jobbet (alltid varmrätt)
- Middag hemma (alltid varmrätt)
- Mågon form av fika
- Kvälls mål

Så när jag tänker närmare på det så förstår jag att jag sakta dödat min mage med det jag äter nu.. Sen det att jag fastar så länge, upp mot 7 h ibland och sedan när jag väl äter så är jag så hungrig att jag bara vräker i mig och då säger magen ifrån och jag spyr istället. (inget trevlig ämne jag pratade om idag...)

Sedan att jag arbetar så länge varje dag och är igång hela tiden..

Så idag gick jag runt med magknip och värk. Red så mycket jag kunde, men tog många hästar från marken idag. Beställde skoning till Snót och han skulle komma senast lördag, spännande!!!

Fick paket av mamma och pappa på måndagen och i det låg ett täcke till min sessa!!!!

Underbara, vackra Snót!



Ser ni? My Princess!!




Jag kallar inte Snót för min prinsessa för inget... När ni kommer träffa henne sen så kommer ni ser att det lyser "ers höghet" i ögonen på henne!


Det börjar närma sig en spännande vecka och jag håller tummarna för att skoningen med Snót går bra!
Skulle ju skriva om hennes träning.. men jag hann inte mer än börja och sedan blev hon halt. Men det jag gör med henne nu är att jag strechar hennes nack muskler och maserar rygg och rumpa varannan dag. Kyler benen och använder Back on Track. Mer kan jag inte göra känns det som!

Nog för idag, nu ska jag äta lite och sedan försöka somna!

Kommentarer
Postat av: Lina

Har mejlat en fråga till dig...

2008-06-18 @ 23:43:02
URL: http://linahallbergg.blogg.se/
Postat av: Monika

Va fint det va=) Glad midsommar på dig nu, Åker till Halmstad nu om ett par timmar!



Kramar!!!

2008-06-19 @ 07:19:49
URL: http://monikastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0