Lördagen den 7/6-08 Dagen innan...

Lite strul med internet igår så lördagens inlägg kommer nu....

kl. 22.10
Idag vaknade jag klockan halv 8. Hur trött som helst och det var SVÅRT att komma ur sängen, riktigt svårt.. Men jag lyckades. Det tog mig 1.5h att ta hand om fodringen (flytta flocken från en hage till den andra, ge hö till fem inne hästar, sopa och vattna) detta tar i normala fall 30 minuter, maximum. Men e man halt så e man! =)

Sedan red jag mina träningshästar.. Va ju ledig i måndags och Óli ville jag skulle jobba igen det idag, förståeligt med tanke på hur mycket hästar vi har här nu. Det är inte tid till att vara ledig helt enkelt så då är helgerna ett bra sätt att göra rätt för sig!Allt rullade på fint. Vädret har ju kommit till Sverige med sol och värme.. Vi har väl det inte riktigt så bra här.. Men 13 grader svag vind och molningt gör att det är ett perfekt träningsväder.
      Men turisterna som reser runt på Island stannar ofta vid ett stopp som ligger 1 minut från Sveinsstadir. Där dricker de kaffe, röker och kissar (finns toalett...tack gode gud) men de fotograferar också och filmar. Och de har hittat ett extra interesant motiv. ISLANDSHÄSTAR!
Jag vet inte hur många kort och filmer jag är med på/i varje dag. Snart blir man väl kändis som turist motiv eller något! =)

Nu ska jag sova och ladda mina batterier till min och Snóts kvaltävling i morgon! Jag är nervös men också KANON trött så jag somnar säkert bara jag lägger huvudet på kudden!

Sov så gott!

Kramar Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0