Fredagen den 6/6-08 Sveriges Nationaldag!

kl.22.30

Men eftersom jag är på Island så är jag varken ledig eller möjlighet till att fira... så.. Grattis Svenska folket!

Dagen idag var helt vanlig fram till lunch.. Då gick jag och la mig ett par minuter, lyckades somna och när jag vaknade så kom det... Feber smärta i hela kroppen. Men jag var ful eller aa Óli har kallat mig onormal med mina magsmärtor och grejer så det är väl inte mer normalt med feber frossa så jag tog tjuren vid hornen och gick ut igen.

Óli åkte iväg med ett sto och hingsten som skulle visas idag igen. Jag valde att låta Snót vara hemma för det är ju LM-kval på söndag!

När nästan hela dagen hade gått och jag skulle ta min näst sista häst då var olyckan framme för mig.
Hästen (tam) ville inte stå still när jag skulle komma fram och lägga armen om halsen så jag kunde tränsa. Och när han väl stod stilla och jag precis hade fått armen om honom och skulle ta ett steg närmare, då stigerjag fel på en sten och tappar balansen. Naturligtvis blir hästen rädd och snurrar med bakbenen som på en femöring och skjuter iväg med rumpan mot mig. Han snärtade mig med ena bakhoven p min hälsena... Så nu är Snót symptomfri och jag är halt istället!

Trodde då att Óli skulle ha medlidande med mig och låta mig få vara ledig imån från ridningen och vila foten och bli fri från feber känningarna. Men nej... skrattar, vek, vad inte dödar dig gör dig starkare...
Om inte detta gör mig starkare då vet jag inget som kan göra det.

Nu ska jag sova!

Saknar er där hemma.

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Stackars dig...

2008-06-07 @ 10:39:06
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Monika

Saknar dig med! Och lider med dig men som sagt det som inte dödar det härdar..Hoppas du blir bra till i morgon och ett stort lycka till då!!!



Kram

2008-06-07 @ 10:57:29
URL: http://monikastrand.blogg.se/
Postat av: Monika svarar

GRATTIS ANNA!!!!!



Du e bäst!

2008-06-08 @ 18:59:56
URL: http://monikastrand.blogg.se/
Postat av: Lina

Blir så nyfiken! Gick det bra på kvalet idag???? I så fall vill jag oxå GRATTA!

2008-06-08 @ 21:33:24
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0